ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تاریخ عرضه مک بوک پرو جدید را اعلام کرد
تکنولوژی

اپل بالاخره تاریخ عرضه مک بوک پرو 13 اینچی M2 را اعلام کرد

اپل اعلام کرده مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید که مجهز به تراشه M2 است از روز جمعه 27 خرداد (17 ژوئن) به شکل بین‌المللی جهت سفارش موجود خواهد بود. این کمپانی همچنین گفته تحویل محصولات ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

اپل اعلام کرده مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید که مجهز به تراشه M2 است از روز جمعه 27 خرداد (17 ژوئن) به شکل بین‌المللی جهت سفارش موجود خواهد بود. این کمپانی همچنین گفته تحویل محصولات به مشتریان و فروش در فروشگاه‌ها نیز از تاریخ جمعه 3 تیر (24 ژوئن) شروع خواهد شد.

بدین ترتیب مشتریان می‌توانند از روز جمعه به وسیله وب‌سایت اپل، اپلیکیشن اپل استور و یا از طریق فروشندگان مورد تایید این برند مک بوک پرو خود را سفارش دهند.

گفتنی است که مک بوک پرو 13 اینچی جدید از زبان طراحی مشابه مدل پیشین برخوردار است و شاید تنها تغییر عمده و قابل ذکر آن استفاده از تراشه قدرتمند M2 باشد. قیمت پایه این محصول در ایالات متحده 1299 دلار است و در هنگام عرضه با دو گزینه رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی به بازار خواهد آمد.

اپل تاریخ عرضه مک بوک پرو جدید را اعلام کرد

اطلاعات تکمیلی اپل از مک بوک پرو 13 اینچی

به گفته اپل، CPU تراشه M2 در مقایسه با M1 تا 18 درصد سریع‌تر است، همچنین عنوان شده که پردازشگر گرافیکی آن تا 35 درصد و Neural Engine آن نیز تا 40 درصد سریع‌تر از نسل پیشین خود است.

با وجود این تراشه، مک بوک پرو جدید می‌تواند تا 24 گیگابایت رم یکپارچه داشته باشد که این میزان در تراشه M1 تنها 16 گیگابایت بود. این لپ‌تاپ همچنین می‌تواند تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD داشته باشد.

اپل تاریخ عرضه مک بوک پرو جدید را اعلام کرد

لازم به ذکر است حالا که این مک بوک پرو همراه مک بوک ایر به تراشه M2 مجهز شده‌اند، عملا تنها تفاوت عمده بین آنها سیستم خنک‌کننده مورد استفاده در مک بوک پرو است، قابلیتی که می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که کارهای سنگین با سیستم خود انجام می‌دهند، تعیین‌کننده باشد.

البته در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که اپل تاکنون تاریخی برای عرضه مک بوک ایر مجهز به تراشه M2 اعلام نکرده و مقابل نام این محصول در وب‌سایت اپل تنها جمله «از ماه آتی موجود خواهد بود» دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی