ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

دادگاه تجدیدنظر، جریمه 1 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا علیه کوالکام در پرونده اپل را لغو کرد

دومین دادگاه عالی اروپا موسوم به دادگاه عام با درخواست تجدیدنظر کوالکام نسبت به جریمه تقریبا 1 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا علیه این شرکت موافقت کرد. این اتحادیه در سال 2018 کوالکام را به خاطر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

دومین دادگاه عالی اروپا موسوم به دادگاه عام با درخواست تجدیدنظر کوالکام نسبت به جریمه تقریبا 1 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا علیه این شرکت موافقت کرد. این اتحادیه در سال 2018 کوالکام را به خاطر امضای قرارداد انحصاری با اپل با این حکم مواجه کرده بود، اما حالا ورق برگشته است.

اتحادیه اروپا در سال 2018 اعلام کرد که کوالکام اپل را به استفاده انحصاری از تراشه‌های این شرکت وادار کرده و باید بابت این رفتار ضدرقابتی جریمه شود. اما در حکم امروز دادگاه عام اروپا گفته شده که خطاهایی در ارزیابی حقوق دفاعی کوالکام رخ داده که منجر به تحلیل اشتباه کمیسیون اروپا و صدور این جریمه شده است.

این دادگاه درباره قرارداد میان کوالکام و اپل که مربوط به سال‌های 2011 تا 2016 بوده، می‌گوید صحت ارزیابی‌های اتحادیه اروپا محل تردید است چون اپل در بیشتر این بازه زمانی جایگزینی برای تراشه‌های LTE کوالکام نداشته. در این حکم گفته شده که این کمیسیون نتوانسته به درستی همه شرایط حقیقی مرتبط با این پرونده را در حکم خود در نظر بگیرد.

اتحادیه اروپا حکم کوالکام را به تجدیدنظر می‌برد؟

مارگرت وستاگر اتحادیه اروپا

حالا رگولاتورهای اتحادیه اروپا می‌توانند برای تجدیدنظر در این حکم اقدام کنند و درخواست خود را به دیوان عدالت اتحادیه (CJEU) ببرند. کمیسیون اروپا امیدوار بود که این حکم هشداری برای سایر شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری باشد که به دنبال پیاده‌سازی سیاست‌های انحصارطلبانه مشابه هستند. ولی حالا تصمیم دادگاه عام می‌تواند اقدامات تهاجمی اتحادیه در کنترل قدرت‌های بزرگ دنیای فناوری را با مشکل مواجه شد.

«مارگرت وستاگر»، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا پیش‌تر درباره این حکم و جریمه مربوط به آن گفته بود: «قرارداد کوالکام عملا به این معنا بود که هیچ‌کس نمی‌تواند این شرکت را در بازار به چالش بکشد، فرقی هم نمی‌کند که محصولاتش چقدر خوب باشد.» منتقدان قرارداد این تراشه‌ساز و تولیدکننده آیفون معتقد بودند که کوالکام با این انحصار اینتل را از بازار خارج کرده و باعث شده که تعویض تراشه برای اپل سخت و پرهزینه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی