ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیتر اسکات-مورگان
تکنولوژی

«پیتر اسکات-مورگان»، اولین سایبورگ جهان در 64 سالگی از دنیا رفت

دکتر «پیتر اسکات-مورگان» در سال 2017 مبتلا به بیماری نورون حرکتی (MND) تشخیص داده شد، اما سرنوشتش را نپذیرفت و در عوض تصمیم گرفت که با جراحی‌های مختلف از تجهیزات رباتیک استفاده کند تا زنده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

دکتر «پیتر اسکات-مورگان» در سال 2017 مبتلا به بیماری نورون حرکتی (MND) تشخیص داده شد، اما سرنوشتش را نپذیرفت و در عوض تصمیم گرفت که با جراحی‌های مختلف از تجهیزات رباتیک استفاده کند تا زنده بماند. او که به عنوان اولین سایبورگ واقعی دنیا شناخته می‌شد، به تازگی در سن 64 سالگی از دنیا رفت.

خانواده دکتر اسکات-مورگان امروز در صفحه رسمی توییتر او، این خبر را اعلام کردند. در این اطلاعیه آمده است: «خطاب به حامیان طغیان‌گر و شگفت‌انگیز پیتر: با دلی شکسته به همه شما اعلام می‌کنم که پیتر با آرامش در کنار خانواده و نزدیکان عزیزش از دنیا رفت. پیتر به شدت به همه شما که حامی او و نگرشش پیرامون تغییر دیدگاه عمومی نسبت به معلولیت بودید، افتخار می‌کرد.»

پیتر اسکات-مورگان چگونه سایبورگ شد؟

اسکات-مورگان با انجام جراحی‌های پیچیده و پرریسک سعی داشت به یک سایبورگ تبدیل شود. او در این راه یک آواتار واقع‌گرایانه از صورت خودش درست کرده بود تا بتواند حالات چهره‌اش را در هنگام حرف زدن شبیه‌سازی کند. او با استفاده از فناوری ردیابی چشم به کنترل کامپیوتر می‌پرداخت و با استفاده از یک ویس باکس که صداهای آن از قبل ضبط شده بود، حرف‌های خود را به گوش مخاطبانش می‌رساند.

پیتر اسکات-مورگان

با این حال، شرایط بیماری او از چند وقت پیش رو به وخامت گذاشت و دیگر حتی نمی‌توانست چشم‌هایش را ببندد. دکتر اسکات-مورگان آخرین بار در سال 2019 به زیر تیغ جراحی رفت و معتقد بود که با انجام این تغییرات از پیتر 1.0 به پیتر 2.0 تبدیل شده و در واقع یک نسخه پیشرفت کرده است. او در وب‌سایت خود گفته بود که منظور از پیتر 2.0 یک سایبورگ است.

پیتر اسکات-مورگان از یک ویلچر پیشرفته برای حرکت استفاده می‌کرد. او با لوله غذا را به‌طور مستقیم به معده خود می‌رساند و حنجره خود را برداشته بود تا آب دهان وارد ریه‌هایش نشود. افزون بر این، او از سوند و کیسه کولوستومی برای تخلیه ادرار و مدفوع استفاده می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی