ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

نتیجه نظرسنجی موسسه بریتانیایی: اپل با ارزش‌ترین برند جهان در سال 2022 است

براساس نتایج نظر سنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات بازار بریتانیایی کانتار (Kantar)، اپل با عبور از سایر رقبای بازار باارزش‌ترین برند جهان در سال 2022 شد. در این رتبه بندی گوگل بعد از اپل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۱

براساس نتایج نظر سنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات بازار بریتانیایی کانتار (Kantar)، اپل با عبور از سایر رقبای بازار باارزش‌ترین برند جهان در سال 2022 شد. در این رتبه بندی گوگل بعد از اپل در جایگاه دوم و آمازون رتبه سوم را از آن خود کرده است.

طبق این گزارش که جزئیات آن به صورت خلاصه در یک اینفوگرافیک آمده است، اپل با ارزش 947 میلیارد دلار، در جایگاه اول قرار دارد. با این وجود می‌توان گفت که غول فناوری، در حال تبدیل شدن به اولین برند تریلیون دلاری جهان است. کوپرتینویی‌ها طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در دسترس مشتریان خود قرار داده‌اند و هر ساله، دستگاه‌های جدیدی را نیز وارد بازار می‌کنند.

اپل

گوگل و آمازون پس از اپل

در رتبه دوم این نظرسنجی، غول موتور جستجو، یعنی گوگل قرار گرفته که طبق آن، ارزش این شرکت با رشد 79 درصدی، نزدیک به 820 میلیارد دلار است. آمازون که قبلا جایگاه اول این نظرسنجی را کسب کرده بود، اکنون در جایگاه سوم دیده می‌شود و ارزش آن در بازار حدود 705 میلیارد دلار اعلام شده است.

از دیگر برندهای قابل توجه این لیست که در تصویر بالا قابل مشاهده است، می‌توان به لویی ویتون (Louis Vuitton) اشاره کرد که با ارزشی نزدیک به 125 میلیارد دلار در رتبه دهم قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه لویی ویتون اولین برند کالاهای لوکسی است که از سال 2010 موفق شده به جمع 10 برند برتر این نظرسنجی برسد.

لیست 10 برند برتر این لیست به شرح جدول زیر است:

1.اپل
2.گوگل
3.آمازون
4.مایکروسافت
5.تنسنت
6.مک‌دونالد
7.ویزا
8.فیسبوک
9.گروه علی‌بابا
10.لویی ویتون

در این گزارش همچنین توضیح داده شده که ارزش کل 100 برند با 23 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 8.7 تریلیون دلار رسیده است. شرکت‌های کارتیه (طراحی جواهرات)، یوتیوب و گوگل نیز به ترتیب با 88، 83 و 79 درصد بیشترین میزان رشد را نسبت به سال گذشته داشته‌اند. همچنین اواخر سال گذشته، جدیدترین رده‌بندی ارزشمندترین برندها موسوم به Brand Finance Global 500 از اپل به عنوان باارزش‌ترین برند دنیا یاد کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی