ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ M2
تکنولوژی

نتایج بنچمارک چیپ M2 اپل فاش شد؛ 20 درصد عملکرد سریع‌تر نسبت به M1

طبق بنچمارک‌هایی که از مک بوک پرو 13 اینچی آینده اپل فاش شده، چیپ M2 جدید این شرکت در عملکرد و آزمون چند هسته‌ای خود، به اندازه 20 درصد از تراشه M1 نسل قبلی سریع‌تر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

طبق بنچمارک‌هایی که از مک بوک پرو 13 اینچی آینده اپل فاش شده، چیپ M2 جدید این شرکت در عملکرد و آزمون چند هسته‌ای خود، به اندازه 20 درصد از تراشه M1 نسل قبلی سریع‌تر است.

طبق گزارش‌هایی که بر اساس بنچمارک چیپ M2 منتشر شده، تراشه جدید اپل در آزمون تک هسته‌ای خود امتیاز 1919 را کسب کرده. مک بوک پرو 13 اینچی M1 در این آزمون امتیاز 1707 را کسب کرده بود که با این وجود، تراشه جدید کوپرتینویی‌ها تقریبا 12 درصد سریع‌تر است.

چیپ M2 همچنین در آزمون چند هسته‌ای امتیاز 8928 را به دست آورده که نسبت به M1 با امتیاز 7419، حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

چیپ M2

اپل در زمان معرفی چیپ M2 ادعا کرده بود که تراشه جدید، 18 درصد افزایش کارآیی پردازشگر اصلی (CPU) و 35 درصد افزایش کارآیی پردازشگر گرافیکی (GPU) خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت بنچمارک دستگاه نیز با ادعاهای غول فناوری مطابق است. با این وجود، عملکرد واقعی این چیپ زمانی مشخص می‌شود که اولین دستگاه‌ها وارد بازار شوند.

در مورد آزمون متال (Metal ) نیز، تراشه M2 امتیاز قابل توجه 30627 را کسب کرده که نسبت به امتیاز 21001 M1 پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

چیپ M2

چیپ M2 در مقابل پردازنده‌های قدرتمند اینتل

اگر این امتیازها درست باشند، تراشه M2 اپل فقط در آزمون چند هسته‌ای تراشه‌های قدرتمند اینتل مانند Core i9 12900-K و i9 12900-KF را شکست می‌دهد. سال گذشته، اینتل با پردازنده‌های جدید Alder Lake خود عملکرد بسیار خوبی در بازار جهانی داشت.

مک بوک ایر جدید 2022 و مک بوک پرو 13 اینچی از جمله اولین دستگاه‌هایی هستند که از تراشه M2 بهره می‌برند و اخیرا در کنفرانس WWDC اپل از آن‌ها رونمایی کرد. هنوز مشخص نیست مک بوک ایر چه زمانی وارد بازار می‌شود، اما مک بوک پرو جدید از فردا (جمعه 27 خرداد) برای پیش خرید در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی