ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن مدرنا و فایزر
علمی

مشاوران FDA تزریق واکسن مدرنا و فایزر را برای کودکان زیر پنج سال تایید کردند

کمیته‌ای متشکل از کارشناسانی که به سازمان غذا و دارو ایالات متحده مشاوره می‌دهند با 21 رای موافق و هیچ رای مخالف تزریق واکسن مدرنا و فایزر را به کودکان شش ماهه تا پنج ساله ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

کمیته‌ای متشکل از کارشناسانی که به سازمان غذا و دارو ایالات متحده مشاوره می‌دهند با 21 رای موافق و هیچ رای مخالف تزریق واکسن مدرنا و فایزر را به کودکان شش ماهه تا پنج ساله تایید کردند. حالا FDA هفته آینده در جلسه‌ای درباره صدور مجوز واکسن‌های مذکور تصمیم گیری می‌کند.

اگر این توصیه‌ها توسط «FDA» و «CDC» مورد تائید قرار بگیرد، کودکان نوپا می‌توانند اولین دوز واکسن مدرنا و فایزر خود را در اوایل هفته آینده دریافت کنند.

واکسن دو دوز مدرنا که برای کسب مجوز برای کودکان 6 ماهه تا 5 سال به FDA ارائه شده است، شامل 25 میکروگرم در هر دوز می‌باشد که معادل یک چهارم هر دوز در بزرگسالان است.

اما واکسن فایزر که برای کودکان 6 ماهه تا 4 سال در نظر گرفته شده است، به صورت مجموعه‌ای از سه دوز 3 میکروگرمی به کودکان تزریق می‌شود که معادل یک دهم هر دوز برای بزرگسالان است.

دولت آمریکا در صورت صدور مجوز این واکسن‌ها، باید 10 میلیون دوز واکسن مدرنا و فایزر را به صورت رایگان به کودکان خردسال ارائه دهد. این رقم به صورت مساوی بین دو نوع واکسن مذکور تقسیم می‌گردد.

به گفته «پیتر مارکس» مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیکی سازمان غذا و دارو، تا 28 می در حدود 442 کودک زیر 4 سال آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تقریبا 50 درصد بستری‌های کودکان در اثر ابتلا به گونه «امیکرون» ویروس کرونا بوده است. حدود یک چهارم کودکانی که در بیمارستان بستری شدند، به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا کردند.

واکسن مدرنا و فایزر

اگرچه کودکان در این گروه سنی در مقایسه با سایر گروه‌ها آسیب‌پذیری کمتری ارند، اما می‌توانند به شدت بیمار شده و دچار عفونت‌های شدید شوند.

همین آمار سبب شده تا ویروس کرونا بسیار کشنده‌تر از سایر بیماری‌هایی که کودکان را تهدید می‌کنند - مانند آنفولانزا، سرخک، آبله مرغان و هپاتیت A - به آن‌ها صدمه بزند.

کمیته FDA قصد دارد در روز چهارشنبه جلسه‌ای تشکیل دهد و مجاز بودن تزریق واکسن مدرنا و فایزر به کودکان زیر پنج سال را بررسی کند. اگر FDA مجوز این واکسن‌ها را صادر کند، گروه سنی مذکور به آخرین گروهی تبدیل می‌شود که واجد شرایط واکسیناسیون شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی