ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام مشغول آزمایش «فید تمام صفحه» مشابه تیک‌تاک است

مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ با انتشار تصاویری از آزمایش حالت فول اسکرین یا تمام صفحه فید اینستاگرام خبر داد. این حالت جدید، اینستاگرام را بیشتر به تیک‌تاک شبیه می‌کند. حساب رسمی اینستاگرام در توییتر با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ با انتشار تصاویری از آزمایش حالت فول اسکرین یا تمام صفحه فید اینستاگرام خبر داد. این حالت جدید، اینستاگرام را بیشتر به تیک‌تاک شبیه می‌کند.

حساب رسمی اینستاگرام در توییتر با انتشار دو اسکرین شات از استوری‌های مارک زاگربرک آزمایش حالت جدید فید را تایید کرده است. به گفته زاکربرگ، این حالت جدید به‌زودی برای برخی کاربران در دسترس قرار می‌‌گیرند، البته ظاهرا در حال حاضر تعداد محدودی از افراد به این حالت دسترسی پیدا کرده‌اند.

آزمایش فید تمام صفحه اینستاگرام

این اولین باری نیست که با آزمایش فید تمام صفحه روبه‌رو می‌شویم و در حقیقت اینستاگرام از ماه گذشته میلادی شروع به آزمایش چنین قابلیتی کرده. با این حال، در آن آزمایش‌ها پست‌های فید بطور کامل تمام صفحه را پوشش نمی‌دادند. اما حالا طبق اسکرین شات زاکربرگ، پست‌ها در حالت جدید تمام صفحه یعنی تا بالاترین ناحیه نمایشگر را اشغال می‌کنند که همین طراحی آن را شبیه تیک‌تاک می‌کند.

در کنار این حالت تمام صفحه، اینستاگرام نوار ناوبری اپلیکیشن خود را هم بروزرسانی می‌کند تا متناسب با حالت جدید فید این شبکه اجتماعی باشد.

متا در گذشته گفته بود که رقابت با تیک‌تاک یکی از اولویت‌های آن‌ها به حساب می‌آید، بنابراین آزمایش طراحی جدید فید در راستای این گفته قرار می‌گیرد و منطقی است. این طراحی جدید به معنای تمرکز و تاکید بیشتر روی ویدیوها بجای تصاویر ثابت خواهد بود و همچنین می‌توان محتوای پیشنهادی و ریلزهای بیشتری به کاربران نشان داد.

با وجود اینکه حالت جدید روی ویدیوها بیشتر تمرکز دارد، اما زاکربرگ گفته که عکس‌ها همچنhن بخش مهمی از اینستاگرام به حساب می‌آیند و این شبکه اجتماعی به دنبال راه‌هایی برای بهبود نمایش این پست‌ها در فید تمام صفحه است.

تضمینی وجود ندارد که این حالت جدید به اینستاگرام اضافه شود، اما با توجه به اینکه در آینده شاهد افزایش رقابت میان این شبکه اجتماعی و تیک‌تاک خواهیم بود و همچنین برای بار دوم با آزمایش این قابلیت روبه‌رو هستیم، به احتمال زیاد به‌زودی فید تمام صفحه در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی