ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیماری عفونی روده
علمی

شیوع بیماری عفونی گوارشی در کره شمالی همزمان با همه‌گیری کرونا در این کشور

کره شمالی با شیوع گسترده بیماری عفونی گوارشی با علایم تب در مناطق روستایی و کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کند. این مسئله فشار بیشتری بر این کشور وارد کرده زیرا آن‌ها با کمبود غذا ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

کره شمالی با شیوع گسترده بیماری عفونی گوارشی با علایم تب در مناطق روستایی و کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کند. این مسئله فشار بیشتری بر این کشور وارد کرده زیرا آن‌ها با کمبود غذا و موجی از عفونت‌ ویروس کرونا نیز درگیر هستند.

این بیماری دستگاه گوارش بدن را دچار عفونت می‌کند. شیوع بیماری عفونی روده در کره شمالی همزمان با موج گسترده شیوع ویروس کرونا بوده است. این کشور ماه گذشته به دلیل کمبود واکسن و تجهیزات پزشکی، شرایط اضطراری را پشت سر گذاشت.

کره شمالی به علت در اختیار نداشتن کیت‌های آزمایشی ویروس کرونا، مبتلایان به تب را جز مبتلایان به ویروس کرونا اعلام می‌کند. این کشور در روز پنجشنبه 26010 نفر را با علائم تب گزارش داد که بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور از اواخر آپریل به 4.56 میلیون نفر می‌رسد. در این میان، تعداد قربانیان 73 نفر است.

خبرگذاری دولتی «KCNA» بدون اشاره به تعداد مبتلایان اعلام کرد: « رهبر این کشور «کیم جونگ اون» روز چهارشنبه برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری عفونی روده، داروهایی را به شهر بندری «هاجو» ارسال کرد.»

بیماری عفونی روده در کره شمالی

KCNA ادامه داد: «رهبر این کشور بر لزوم مهار این همه‌گیری در اولین فرصت ممکن با اتخاذ یک اقدام دقیق تاکید کرد. او به قرنطینه کردن موارد مشکوک برای کنترل شیوع و بررسی علمی بیماری دستور داد.»

یکی از مقامات وزارت اتحاد کره جنوبی که به امور بین دو کره - کره شمالی و جنوبی - رسیدگی می‌کند، گفت: « دولت درحال نظارت بر شیوع این بیماری است که علائم مشترکی با وبا یا حصبه دارد.»

بیماری‌هایی که از طریق آب به انسان منتقل می‌شوند - مانند حصبه - پس از شیوع ویروس کرونا در کره شمالی بسیار شایع شده‌اند.

پروفسور «شین یونگ جئون» از دانشکده پزشکی دانشگاه «هانیانگ» گفت: « بیماری‌های عفونی روده مانند حصبه و شیگلوز در کره شمالی جدید نیستند اما آنچه نگران کننده است این است که این بیماری با ویروس کرونا همزمان شده است.»

استان «هوانگهای جنوبی» که هاجو در آن قرار دارد، منطقه کشاورزی مهمی برای کره شمالی است که می‌تواند تاثیر شگرفی بر سیستم غذایی این کشور بگذارد. «ائوم جونگ سیک» کارشناس بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی «گچون گیل» گفت: « کلید حل این مشکل ضدعفونی کردن آب و استفاده از واکسن است. احتمال می‌دهیم آب آلوده سبب ابتلا به بیماری عفونی روده می‌شود.»

کره شمالی درباره فروکش شدن موج کرونا در این کشور ادعا دارد اما سازمان جهانی بهداشت معتقد است آماری که این کشور اعلام می‌کند صحیح نیست و اوضاع در حال بدتر شدن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی