ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه روسیه گوگل را بخاطر نقض قوانین 260 هزار دلار جریمه کرد

روسیه در سال‌های اخیر چندین بار غول‌های فناوری را جریمه کرده و این بار دوباره نوبت به گوگل رسیده است. دادگاه مسکو می‌گوید این غول موتور جستجوی دنیا در بومی‌سازی داده‌های کاربران روسی کوتاهی کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

روسیه در سال‌های اخیر چندین بار غول‌های فناوری را جریمه کرده و این بار دوباره نوبت به گوگل رسیده است. دادگاه مسکو می‌گوید این غول موتور جستجوی دنیا در بومی‌سازی داده‌های کاربران روسی کوتاهی کرده و به همین علت 260 هزار دلار (15 میلیون روبل) جریمه شده است.

روسیه از مدت‌ها قبل به غول‌های فناوری اعلام کرده که باید داده‌های کاربران روسی در همین کشور نگهداری کنند و اطلاعات آن‌ها بومی‌سازی شود. روسیه دسترسی به توییتر و پلتفرم‌های متا مانند فیسبوک و اینستاگرام را محدود کرده، اما همچنان کاربران به گوگل و سرویس پخش ویدیوی آن یعنی یوتیوب دسترسی دارند. با این حال فشارها روی این غول فناوری در حال افزایش است.

جریمه گوگل بخاطر عدم ذخیره‌سازی اطلاعات در روسیه

به گزارش رویترز، دادگاه منطقه‌ای مسکو اعلام کرده گوگل بخاطر اینکه چندین بار در ذخیره‌سازی داده‌های کاربران روسیه در دیتابیس‌های موجود در خاک این کشور ناموفق عمل کرده، جریمه شده است. گوگل پس از حمله روسیه به اوکراین، تصمیم به خروج برخی از کارکنان خود گرفت، اما درباره جریمه اخیر اظهارنظری نکرده است.

در کنار گوگل، اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس LikeMe هم از سوی دادگاه مسکو 1.5 میلیون روبل جریمه شده که البته این اپ هم مانند گوگل درباره این جریمه اظهارنظری نکرده است.

اگرچه 260 هزار دلار جریمه برای گوگل مبلغ بسیار ناچیزی به حساب می‌آید، اما احتمالا قادر به پرداخت آن نخواهد بود. علت این موضوع این است که چند وقت پیش حساب بانکی شعبه روسیه گوگل توقیف و مسدود شد و به همین دلیل این زیرمجموعه می‌خواهد در این کشور اعلام ورشکستگی کند. حالا هم این شرکت با جریمه‌ای جدید مواجه شده است.

با وجود این جریمه و مسدودسازی حساب بانکی، روسیه می‌گوید اگر گوگل از خطوط قرمز عبور نکند، می‌تواند همچنان در این کشور باقی بماند. با این حال باید منتظر ماند و دید گوگل چه واکنشی از خودش نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی