ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سانگ یانگ تورس
خودرو

سانگ یانگ تورس معرفی شد: آخرین امید برای نجات خودروساز کره‌ای

سانگ یانگ تورس جدیدترین محصول خودروساز قدیمی کره‌ است که در روز سیزدهم ژوئن رونمایی شد. سانگ یانگ امید دارد با رونمایی از تورس، بخت و اقبال مجددا به این شرکت روی بیاورد و وضعیت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۵

سانگ یانگ تورس جدیدترین محصول خودروساز قدیمی کره‌ است که در روز سیزدهم ژوئن رونمایی شد. سانگ یانگ امید دارد با رونمایی از تورس، بخت و اقبال مجددا به این شرکت روی بیاورد و وضعیت مالی آن نسبت به گذشته بهبود یابد.

قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی طی چند سال اخیر وضعیت مالی نامناسبی داشت و به نوعی ورشکسته محسوب می‌شد. تلاش‌های بسیاری برای احیای مالی این شرکت صورت گرفت تا قدیمی‌ترین برند خودروساز کره جنوبی همچنان به حیات خود ادامه دهد. اکنون سانگ یانگ تورس با هدف تغییر شرایط به بازی آمده است.

سانگ یانگ تورس

یکی از نکات جالب سانگ‌یانگ تورس، سبک طراحی این خودرو است. اگر ابتدای حضور برند سانگ یانگ در بازار ایران را به خاطر داشته باشید، حتما نسل‌های پیشین سانگ‌یانگ کوراندو را به خاطر دارید. این خودرو به واسطه ظاهر ماجراجویانه‌اش به جیپ کره‌ای در بازار شهرت یافته بود و اکنون سانگ‌یانگ تورس نیز از همان زبان طراحی جسورانه بهره می‌برد.

سانگ یانگ تورس از نظر ابعاد و اندازه بزرگتر از کوراندو است اما از رکستون کوچکتر محسوب می‌شود. برخلاف ظاهر خارجی که کلاسیک به نظر می‌رسد، کابین تورس بسیار مدرن است. المان‌های مختلف طراحی مدرن همچون نمایشگرهای چندگانه و بزرگ را می‌توان در کابین این خودرو مشاهده کرد.

یک کابین لوکس برای سانگ یانگ تورس

علاوه بر مجموعه نشانگرها و نمایشگر بزرگ سیستم چندرسانه‌ای، کنترل سیستم تهویه سانگ‌یانگ تورس نیز به صورت لمسی انجام می‌پذیرد. سانگ‌یانگ برای جلب نظر مخاطبان، از چرم و آلومینیوم در ساخت کابین تورس استفاده کرده است. پدال‌ها آلومینیومی هستند و اکثر قطعات کابین نیز از چرم مصنوعی خلق شده‌اند.

هنوز سانگ‌یانگ در مورد مشخصات فنی تورس اظهار نظر رسمی نکرده است، با این حال اسناد منتشر شده دولتی از کره جنوبی برخی مشخصات فنی این خودرو را افشا کرده‌اند. تورس از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مشترک با کوراندو بهره می‌برد که حداکثر 168 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

سانگ یانگ تورس

وظیفه انتقال قدرت در تورس بر عهده یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار دارد. این خودرو به صورت پیش فرض دیفرانسیل جلو است اما در صورت تمایل می‌توان آن را در حالت دو دیفرانسیل نیز قرار داد. تریم چرمی کابین، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های LED، گرمکن فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، و صندوق بار به حجم بیش از 800 لیتر برخی از تجهیزات و امکانات سانگ یانگ تورس هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrart
    mrart | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

    فقط پراید و ایران‌خودرو 😂

مطالب پیشنهادی