ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنگ قبر اینترنت اکسپلورر
تکنولوژی

ساخت آرامگاه برای اینترنت اکسپلورر در کره جنوبی: ابزار خوبی برای دانلود بقیه مرورگرها بود

یک مهندس نرم‌افزار کره‌ای به مناسبت پایان کار رسمی مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE)، آرامگاهی نمادین را برای این نرم‌افزار ساخته که با طعنه روی آن نوشته شده است: «او ابزار خوبی برای دانلود سایر مرورگرها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۰

یک مهندس نرم‌افزار کره‌ای به مناسبت پایان کار رسمی مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE)، آرامگاهی نمادین را برای این نرم‌افزار ساخته که با طعنه روی آن نوشته شده است: «او ابزار خوبی برای دانلود سایر مرورگرها بود.» هزینه ساخت این سنگ قبر 330 دلار اعلام شده است.

مایکروسافت چهارشنبه هفته گذشته پس از 27 سال به پشتیبانی از مرورگر معروف اینترنت اکسپلورر که زمانی دنیای وب را تحت کنترل خود داشت، پایان داد. از این رو، «جونگ کی-یونگ» از کره جنوبی تصمیم گرفت مراسم ختمی برای این نرم‌افزار در کافه برادرش در شهر «گیونگجو» برگزار کند. او در ادامه تصویری از سنگ قبر این مرورگر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و این تصویر به سرعت بین کاربران دست به دست شد.

ما با اینترنت اکسپلورر رابطه عشق و نفرت داشتیم

جونگ می‌گوید این مراسم احساسات مختلفی را در او زنده کرد، چرا که این مرورگر نقش مهمی در زندگی شغلی‌اش داشت. او به رویترز گفت: «استفاده از این نرم‌افزار آزاردهنده بود، اما من از این ارتباط با به عنوان یک رابطه عشق و نفرت یاد می‌کنم چون اینترنت اکسپلورر روزگاری در این بازار غالب بود.»

این مهندس نرم‌افزار می‌گوید با گذشت سال‌ها از دوران اوج IE، مشتریانش همچنان اصرار داشتند که سایت‌ها و سرویس‌های آن‌ها با این مرورگر سازگار باشند. گفتنی است که این برنامه تا سال‌ها به عنوان مرورگر پیش‌فرض دولت کره جنوبی و بسیاری از بانک‌های این کشور استفاده می‌شد.

سنگ قبر اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر در سال 1995 منتشر شد و بیش از یک دهه برترین مرورگر جهان بود، چون به‌صورت پیش‌فرض با سیستم عامل ویندوز به بازار می‌آمد و همه کاربران از آن استفاده می‌کردند. با این حال، با ورود رقبای بزرگی مثل گوگل کروم در اواخر دهه 2000 و میم‌هایی که درباره کُندی این برنامه منتشر می‌شد، اقبال عمومی نسبت به IE کمتر شد.

جونگ می‌گوید: «این خود دلیل دیگری برای تشکر از اکسپلورر است چون به من اجازه داده تا جوکی در کلاس جهانی بسازم. البته که از بازنشستگی این نرم‌افزار ناراحتم، اما فقدانش را احساس نخواهم کرد. بنابراین پایان کار اکسپلورر برای من یک نوع مرگ خوب است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم منصوری
    ابراهیم منصوری | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

    Rest in peace 😌

مطالب پیشنهادی