ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیو ES7
خودرو

نیو ES7 وارد بازار اروپا می شود; معجزه ای از یک کمپانی ۴ ساله چینی

برند تازه تاسیس نیو فعالیت خود را از چهار سال پیش آغاز کرد اما در همین مدت کوتاه موفق شد تا فروش موفقی در بازار چین داشته باشد. نیو ES7 جدیدترین محصول این برند چینی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

برند تازه تاسیس نیو فعالیت خود را از چهار سال پیش آغاز کرد اما در همین مدت کوتاه موفق شد تا فروش موفقی در بازار چین داشته باشد. نیو ES7 جدیدترین محصول این برند چینی است که به الگوی این برند تبدیل شده است. نیو ES7 قوی‌ترین کراس‌اوور برند نیو در حال حاضر است.

فروش نیو در چین طی سال 2021 نسبت به سال 2020 دوبرابر شد و این برند از تابستان سال گذشته به طور رسمی وارد بازار اروپا شد. نیو سال 2021 را با فعالیت‌های جدی و گسترده آغاز کرده است. سدان پرچمدار این برند ملقب به نیو ET7 در ماه مارس معرفی شد و چند ماه بعد برادر کوچکتر آن نیو ET5 به بازار عرضه شد. اکنون نیز کراس‌اوور نیو ES7 به عنوان محصول جدید دیگری معرفی شده است.

نیو ES7

نیو ES7 چهارمین کراس‌اوور این برند است که پس از مدل‌های ES8، ES6 و EC6 وارد بازار خواهد شد. این کراس‌اوور براساس پلتفرم اختصاصی این شرکت یعنی NT2‌ توسعه می‌یابد که تا پیش از این تنها برای توسعه سدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

استفاده از پلتفرم NT2‌ برای توسعه نیو ES7 سبب شده است تا این کراس‌اوور به سیستم تعلیق بادی با تعلیق‌کننده‌های تطبیقی مجهز شود. نتیجه این سیستم تعلیق سواری نرمی است که این کراس‌اوور برای سرنشیان خود مهیا ‌می‌سازد. سیستم تعلیق نیو ES7 در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب از نوع مولتی لینک یا چنداتصاله است.

از نظر ابعاد و اندازه، نیو ES7 دقیقا مشابه بی ام و iX‌ است. ابعاد این کراس‌اوور برقی چینی به ترتیب عبارتند از: 4912 میلی متر طول، 1987 میلی متر عرض و 1720 میلی متر ارتفاع. فاصله بین دو محور کراس‌اوور نیو نیز 2960 میلی‌متر اعلام شده است و رینگ‌های خودرو نیز از نوع 21 اینچی هستند.

قدرت و شتاب خارق‌العاده نیو ES7

نیو ES7 تنها با یک مدل مشخصات فنی عرضه می‌شود که شامل دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل است. موتور الکتریکی محور جلو 245 اسب‌بخار و موتور الکتریکی محور عقب 408 اسب‌بخار قدرت دارند. مجموع قدرت موتورهای برقی کراس‌اوور نیو به 653 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن‌ها نیز به 850 نیوتن‌متر خواهد رسید.

شتاب صفر تا صد نیوES7 با این مشخصات فنی قدرتمند تنها 3.9 ثانیه خواهد بود و سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 200 کیلومتربرساعت محدود شده است. دو باتری 75 و 100 کیلووات ساعتی برای این کراس‌اوور قابل انتخاب هستند که به ترتیب بردی معادل 485 و 620 کیلومتر را برای خودرو فراهم خواهند کرد.

نیو ES7

شرکت چینی Nio اعلام کرده است که عرضه این کراس‌اوور از ماه آگوست آغاز خواهد شد. دو تیپ این خودرو به ترتیب 70 و 78 هزار دلار قیمت دارند. همچنین مشتریان می‌توانند نسخه بدون باتری این خودرو را به قیمت 59 هزار دلار بخرند و از باتری‌های اجاره‌ای برای ذخیره انرژی خودرو استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی