ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

امیکرون احتمالا نسبت به گونه‌های قبلی کمتر باعث ابتلا به کرونا بلندمدت می‌شود

بر اساس اولین بررسی انجام شده در نوع خود، محققان بریتانیایی ادعا کرده‌اند که در گونه امیکرون کرونا نسبت به دیگر انواع آن، احتمال کمتری برای ابتلا به کووید طولانی مدت وجود دارد. محققان کینگز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

بر اساس اولین بررسی انجام شده در نوع خود، محققان بریتانیایی ادعا کرده‌اند که در گونه امیکرون کرونا نسبت به دیگر انواع آن، احتمال کمتری برای ابتلا به کووید طولانی مدت وجود دارد.

محققان کینگز کالج لندن، با استفاده از داده‌های برنامه مطالعاتی ZOE COVID Symptom، متوجه شدند که احتمال ابتلا به کووید طولانی مدت در زمان شیوع گونه امیکرون در مقایسه با گونه دلتا، 20 تا 50 درصد کمتر است. همچنین گفته شده که این رقم بسته به سن بیمار و زمان آخرین واکسیناسیون آن‌ها، متفاوت خواهد بود.

امیکرون

در این تحقیق، 4.5 درصد از 56,003 شرکت‌کننده در طول اوج امیکرون (دسامبر 2021 تا مارس 2022)، کووید طولانی مدت را گزارش کرده‌اند. برای مقایسه، این میزان در طول شیوع گونه دلتا 10.8 درصد از 41,361 نفر بوده است.

کووید بلندمدت که شامل علائمی مانند خستگی و اختلالات فکری می‌شود، برای هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند. این بیماری به عنوان یک مشکل برای سلامت عمومی شناخته می‌شود و محققان به دنبال این موضوع هستند که امیکرون در مقایسه با سایر گونه‌های ویروس کرونا، تا چه اندازه باعث کووید طولانی مدت می‌شود.

هرچند در این تحقیق گونه دلتا و امیکرون با یکدیگر مقایسه شده‌اند، اما دکتر «کلر استیو»، محقق ارشد این پژوهش توضیح می‌دهد که در مطالعات قبلی مشخص شده که امیکرون در برابر گونه‌های دیگر نیز کمتر باعث کووید طولانی مدت می‌شود.

توجه به دیگر خطرات امیکرون

امیکرون

به گفته این تیم تحقیقاتی، مطالعه انجام شده توسط آن‌ها اولین تحقیق آکادمیکی است که نشان می‌دهد امیکرون نسبت به سایر گونه‌ها کمتر باعث کووید طولانی مدت شده. البته آن‌ها توضیح می‌دهند که با این وجود، نمی‌توان گفت تعداد این بیماران در حال کم شدن است.

هرچند خطر ابتلا به کووید طولانی مدت در زمان امیکرون کاهش پیدا کرده، اما افراد بیشتری به کرونا مبتلا شده‌اند. بنابراین تعداد افرادی که هم اکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بسیار بیشتر است.

دکتر «کلر استیو»، محقق ارشد این پژوهش خطاب به ارائه‌دهندگان خدمات سلامت به رویترز می‌گوید:

«خبر خوبی است، اما خواهش می‌کنم هیچ یک از اقدامات مربوط به کووید طولانی مدت خود را متوقف نکنید.»

اداره آمار ملی بریتانیا ماه گذشته اعلام کرده بود که 438 هزار نفر در این کشور پس از شیوع گونه امیکرون به کووید طولانی مدت مبتلا شده‌اند که 24 درصد از کل بیماران را تشکیل می‌دهد. همچنین اعلام کرد که در گونه امیکرون، خطر تداوم علائم برای افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند، کمتر از دلتا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی