ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزارت ارشاد: مسئولیت حواشی محتوای نمایش خانگی فعلا با صداوسیما است

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به نقدها به مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» (به کارگردانی مرضیه برومند) گفت مسئولیت تولید و نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی فعلا بر عهده سازمان صداوسیما ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۲

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به نقدها به مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» (به کارگردانی مرضیه برومند) گفت مسئولیت تولید و نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی فعلا بر عهده سازمان صداوسیما است. او تاکید کرد این سازمان بایستی پاسخگوی انتقادات جامعه بوده و مسئولیت آن را بپذیرد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، «محمد هاشمی»، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی حواشی در رابطه با سریال‌های نمایش خانگی به خصوص مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» واکنش نشان داد.

این مجموعه جدیدترین ساخته «مرضیه برومند» است و انتقادات عجیبی نسبت به عدم سانسور محتوای آن شده بود. همچنین این اواخر مسئولیت نظارت بر این محتوا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی نسبت داده شده که با واکنش معاون حقوقی این وزارتخانه همراه شد:

«تولید و نمایش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از جمله سریال «شهرک کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیماست و اساسا، در دو سال اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به صدا و سیما واگذار شده است. بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها صورت گیرد.»

شهرک کلیله و دمنه

به گفته وی اگرچه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌افزایی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف موجب رشد و تعالی بیشتر در این فضا می‌شود، اما تفکیک مسئولیت‌ها و پذیرش آن از سوی مدیران مسئول نیز جزو ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه، مردم و خانواده سینما در این عرصه اظهار داشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تقریبا از دو سال پیش نه تنها هیچ نقشی در عرصه تولیدات سریال‌ها و محتوای پلتفرم‌ها ندارند بلکه هیچ مسئولیتی هم در نمایش آثار و نظارت بر آن‌ها هم ندارند: «به همین دلیل انتظار می‌رود مسئولان مرتبط در چنین مواقعی که اعتراض یا حساسیت آحاد جامعه برانگیخته شده است، شفاف‌سازی و پاسخگویی لازم را انجام دهند و احیانا اگر قانون‌گریزی از سمت پلتفرم‌ها درباره نظارت‌پذیری رخ داده است، ضمن اطلاع‌رسانی به مردم از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی