ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

از رقص پنگوئن تا درمان جغد؛ فینالیست‌های مسابقه عکاسی پرندگان 2022 اعلام شدند

برای «مسابقه عکاسی پرندگان سال» 2022، بیش از 20 هزار عکس توسط عکاسان 115 کشور ارسال شد و حالا فینالیست‌ها که از دید داوران جذاب‌ترین تصاویر را گرفته‌اند، معرفی شده‌اند. برندگان مسابقه در تاریخ 8 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

برای «مسابقه عکاسی پرندگان سال» 2022، بیش از 20 هزار عکس توسط عکاسان 115 کشور ارسال شد و حالا فینالیست‌ها که از دید داوران جذاب‌ترین تصاویر را گرفته‌اند، معرفی شده‌اند.

برندگان مسابقه در تاریخ 8 سپتامبر (17 شهریور) اعلام خواهند شد و عکاس برنده بیشتر از 6000 دلار دریافت می‌کند. در ادامه این مطلب، عکس‌های ارسال شده توسط فینالیست‌های مسابقه عکاسی و توضیحات مربوط به آن را مرور خواهیم کرد.

فینالیست‌های مسابقه عکاسی پرندگان 2022

«ویل نیکولز»، فیلمبردار حیات وحش و مدیر مسابقه عکاسی پرندگان می‌گوید:

«امسال تصاویر خیره‌کننده‌ای را دیده‌ایم. ما با گرفتن این تصاویر پرندگان و محافظت از محیط زیست را نشان می‌دهیم و دیدن آثار چنین عکاسان با استعدادی برای تمام اعضای هیئت داوران لذت‌بخش است.»

مسابقه عکاسی

عکس فوق‌العاده بالا که مبارزه دو پرنده به نام Redshank را نشان می‌دهد، در «فینمارک»، یکی از استان‌های شمالی کشور نروژ گرفته شده است. «ارلند هاربرگ»، عکاس نروژی درباره عکس خود و نحوه ثبت آن توضیح می‌دهد:

«سال 2020، بهار دیر به فینمارک رسید و هنگام ورود اولین پرندگان مهاجر، همچنان برف زیادی وجود داشت. در نتیجه، در تنها چند نقطه از این رودخانه خاص آب وجود داشت تا بسیاری از آن‌ها برای جستجوی غذا در آنجا جمع شوند.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که چندین روز را صرف بررسی آن‌ها کرده و در طول این مدت، رفتار‌های جالبی از سوی پرندگان، مانند نبردهای وحشیانه مشاهده کرده است. همچنین عکس بالا، یکی از «شگفت‌انگیزترین» مبارزاتی بوده که توسط او مشاهده شده است.

مسابقه عکاسی

عکس جالب و بامزه بالا، یکی از داوطلبان برنامه معاینه جغد در منیتوبا، یکی از استان‌های کانادا را نشان می‌دهد. «والتر پوتربکا»، عکاس کانادایی توضیح می‌دهد که سال 2021 را مشغول ساخت مستند از این برنامه بوده که با هدف نگهداری و محافظت از جغدها و بهبود زیستگاه آن‌ها ایجاد شده است.

در یکی از تصاویر فینالیست، یک پنگوئن در غروب آفتاب به چشم می‌خورد که گویی در حال رقصیدن است. در ادامه می‌توانید سایر عکس‌های فینالیست را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی