ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آریزو 5 GT‌
خودرو

آریزو 5 GT‌ با 197 اسب بخار قدرت رونمایی شد؛ نمایشی لوکس و اسپرت از سدان اقتصادی چری

جدیدترین عضو خانواده محصولات چری یعنی آریزو 5 GT‌ بالاخره رونمایی شد. این خودرو قوی‌ترین و جدیدترین نسخه از چری آریزو 5 محسوب می‌شود که تاکنون به بازار عرضه شده است. این خودرو به موتور ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

جدیدترین عضو خانواده محصولات چری یعنی آریزو 5 GT‌ بالاخره رونمایی شد. این خودرو قوی‌ترین و جدیدترین نسخه از چری آریزو 5 محسوب می‌شود که تاکنون به بازار عرضه شده است. این خودرو به موتور و گیربکس مشترک با چری تیگو 8 به قدرت 197 اسب بخار مجهز است.

علاوه بر مشخصات فنی، ظاهر آریزو 5 GT‌ در مقایسه با دیگر اعضای خانواده آریزو 5 نیز متفاوت است. جلوپنجره آریزو 5 جی تی ظاهری جدید دارد و به نظر می‌رسد طراحان چری از محصولات لکسوس برای خلق آن الهام گرفته‌اند. مشخصه بارز این قسمت، جلوپنجره مشبک دوکی شکل است که ظاهر سدان چری را به خودروهای لکسوس شبیه کرده است.

آریزو 5 GT‌

 ظاهر عقب آریزو 5 GT‌ نیز بی‌شباهت به آریزو 6 نیست. البته باید توجه داشت که چری آریزو 6 در برخی بازارها با نام چری آریزو 5 پلاس شناخته می‌شود. نکته بارز طراحی عقب این خودرو، خروجی‌های اگزوز دوبل واقعی است که موجب تنفس بهتر پیشرانه خواهند شد.

رینگ‌های در نظر گرفته شده برای آریزو 5 جی تی از نوع 17 اینچی آلیاژی هستند و در پشت آن‌ها سیستم ترمز تقویت شده با کالیپرهای نارنجی رنگ قرار گرفته است. با این حال سیستم تعلیق خودرو بدون تغییر باقی مانده است. این سیستم در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل است.

مشخصات فنی آریزو 5 GT‌

همان‌طور که اشاره شد، زیر کاپوت آریزو 5 GT‌ پیشرانه تیگو 8 قرار دارد. این پیشرانه از نوع 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است و حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته از نوع مرطوب نیز وظیفه انتقال قدرت را در این سدان اسپرت چینی برعهده دارد. انتظار می‌رود که شتاب صفر تا صد آریزو 5 جی تی با این مشخصات فنی، حدود شش ثانیه باشد.

آریزو 5 GT‌

کابین آریزو 5 جی تی براساس نسخه‌های جدید محصولات این شرکت یعنی چری آریزو 5 جدید و چری آریزو 6 خلق شده است. مشخصه بارز کابین صفحه نمایش عریض و سرتاسری است. برای تنظیم سیستم تهویه خودرو نیز از جوی استیک ثابت بهره گرفته شده است. چری ادعا می‌کند که در ساخت کابین آریزو 5 جی تی از آلومینیوم نیز استفاده کرده است. چری هنوز قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده است. با این حال انتظار می‌رود آریزو 5 GT‌ گران‌ترین خودرو در خانواده آریزو 5 باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ramin karami
    ramin karami | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

    سلام، خب تا اینجا مشخصات خوبی داره بخصوص قدرت 197 اسب بخاریش که خدارشکر بهتر از بقیه موتورهای چینی هستش که بین 140تا160 اس بخار هستن، ظاهری هم زیبا هستش الخصوص قسمت عقب خودرو

  • Monster Mi11 ultra
    Monster Mi11 ultra | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

    Lexus is 😐

مطالب پیشنهادی