ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سگ خرسی
علمی

کشف گونه جدید شکارچی غول‌پیکر و باستانی «سگ خرسی» در فرانسه

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان گونه جدیدی از شکارچیان باستانی را شناسایی کرده‌اند که به «سگ خرسی» معروف هستند و بخشی از آن‌ها خرس و بخش دیگر سگ بوده است. آن‌ها می‌توانستند حدود 320 کیلوگرم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان گونه جدیدی از شکارچیان باستانی را شناسایی کرده‌اند که به «سگ خرسی» معروف هستند و بخشی از آن‌ها خرس و بخش دیگر سگ بوده است. آن‌ها می‌توانستند حدود 320 کیلوگرم وزن داشته باشند و 36 میلیون سال قبل زندگی می‌کردند.

«باستین منکارت» از موزه تاریخ طبیعی بازل، سوئیس که سرپرست این گروه تحقیقاتی است، متوجه شد که این فک پایین فسیل شده که در شهرستان پیرنه-آتلانتیک فرانسه کشف شده، به گونه جدیدی از گوشتخواران تحت عنوان سگ خرسی یا نام علمی «آمفی سیونید» مربوط می‌شود.

سگ خرسی

در ابتدا، این استخوان فک به دلیل دندان‌هایش مورد توجه قرار گرفت زیرا برخلاف سایر گونه‌های شناخته شده سگ خرسی، این گونه دارای دندان آسیای کوچک چهارم پایینی منحصر‌به‌فردی است که برای تعیین گونه‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، فک پایین آن مورد بررسی‌های بیشتری قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که این گونه جدید یک «تارتاروسیون» (Tartarocyon) است. گونه‌ای منقرض شده که نام آن بر اساس یک غول بزرگ، قدرتمند و یک چشم از اساطیر باسک گرفته شده است.

سگ خرسی چیست؟

شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می‌شوند، در نوع و اندازه‌های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته‌اند و بخش گسترده‌ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می‌دادند. همچنین آن‌ها بین 9 تا 320 کیلوگرم وزن داشتند و وزن تارتاروسیون (گونه کشف شده)، 200 کیلوگرم تخمین زده شده است. گفته می‌شود که آخرین گونه آمفی سیونید‌های اروپایی در حدود 7.5 میلیون سال پیش منقرض شده است.

سگ خرسی

به گفته دکتر منکارت و سایر همکارانش، کشف مهره‌داران زمینی فسیل شده که 13 تا 11 میلیون سال پیش در لبه شمالی رشته‌کوه پیرنه زندگی می‌کرده‌اند، بسیار نادر است. آن‌ها در مقاله خود توضیح می‌دهند: «کشف و توضیح فک پایین تارتاروسیون همچنین بسیار مهم است، زیرا فرصتی برای بررسی نحوه پیشرفت سگ خرس‌های اروپایی به دنبال رویدادهای محیطی را فراهم می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • مهدی عرب
    مهدی عرب | ۴ تیر ۱۴۰۱

    دوست عزیز هرچی زیکه رسانه گفته رو شما دروغ فرض کن - از 5هزار سال بیش که واتیکان تمام کتابهای جهان جمع کرد و بقیه رو سوزاند و از همونجا قطره چکانی به من شما اطلاعات دروغ میدن در مورد یگانه برستی و چرت برتهای دیگه تاریخ سومر باستان بخونید و داخل یوتیوب میتونید خیلی محدود به این اطلاعات دسترسی بیدا کنید - در سراسر گیتی بی نهایت کره های حاوی حیات وجود داره و حیات موجود در این سیاره هم فقط با هدف ازمایشات بوجود امده توسط دانشمندان فظایی از سیارات گوناگون و مخصوصل صورت فلکی شکارچی که با کمک اهرام 12 گانه جهان که همه جای زمین بخش هستین بورتالهای فظا زمانی باز کردن و خیلی راحت در زمان با مقصد زمین سفر میکردن و میکنن - ما درون یک شبیه ساز کامبیوتری زندگی میکنیم و ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی