ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

نوسان قیمت بیت کوین پایان ندارد؛ بازگشت قیمت به بالای 20 هزار دلار

محبوب ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین روزهای عجیبی را سپری می‌کند. روز گذشته بیت کوین پایین‌ترین قیمت خود را از نوامبر 2020 تاکنون تجربه کرد و حالا طی 24 ساعت گذشته با افزایش حدود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۳

محبوب ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین روزهای عجیبی را سپری می‌کند. روز گذشته بیت کوین پایین‌ترین قیمت خود را از نوامبر 2020 تاکنون تجربه کرد و حالا طی 24 ساعت گذشته با افزایش حدود 9.5 درصدی بار دیگر به بالاتر از 20 هزار دلار رسید. معادلات برخی سرمایه گذاران که منتظر خرید آن در قیمت پایین‌تری بودند به هم زد.

اتریوم نیز با رشد حدود 13.8 درصدی طی یک روز گذشته با قیمتی بالاتر از 1100 دلار معامله می‌شود.

یکی از سوالاتی که این روزها برای بسیاری مطرح می‌شود این است که آیا باید صبر کرد تا بیت کوین ریزش بیشتری را تجربه کند یا اکنون بهترین زمان خرید است؟

پاسخ دادن به چنین سوالی کار ساده‌ای نیست. هرچند تحلیلگران سناریوهای مختلفی را برای شرایط فعلی مطرح می‌کنند. سال گذشته خبرهای بسیاری در مورد بیت کوین 70 و 100 هزار دلاری مطرح شد ولی بازار رمزارزها بازار بیت کوین 18 هزار دلاری را به خود دید.

زمانی که قیمت بیت کوین به حدود 18 هزار دلار رسید برخی از تحلیلگران بازار انتظار داشتند روند نزولی ادامه داشته باشد و حتی این رمزارز محبوب قیمت 15 هزار دلاری را نیز تجربه کند. هرچند برخی دیگر می‌گفتند وضعیت بیت کوین در شرایطی قرار دارد که باید منتظر صعود قیمت‌ها بود.

با این وجود بیت کوین بار دیگر خود را بازیابی کرد و بالاتر از 20 هزار دلار رسید. اما معلوم نیست این وضعیت چقدر پایدار بماند.

قیمت بیت کوین و اتریوم

در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با رشد 9.38 درصدی طی 24 ساعت گذشته، با قیمت 20,622.34 دلار معامله می‌شود. همچنین اتریون با رشد قیمت 13.78 درصدی طی یک روز گذشته با قیمت 1,124.44 دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که سرمایه گذاران روی خوش به بازار نشان می‌دهند و حتی در شرایطی که بازار در شرایط ریزش قرار دارد باز هم برخی سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری دارند.

«جوردی الکساندر»، مدیر ارشد اجرایی Selini Capital می‌گوید برخی سرمایه گذاران منتظر بود‌ه‌اند تا بتوانند بیت کوین را در این قیمت خریداری کنند.

در واقع باید دید آیا سرمایه گذارانی که منتظر بودند بیت کوین به چنین محدوده قیمتی برسد، با خرید در این قیمت سود می کنند یا ممکن است روند نزولی ادامه داشته باشد و شانس همراه آنها نشود.

موضوع ریزش قیمت در مورد اتریوم هم وجود دارد و قیمت آن در ساعاتی از روز گذشته به کمتر از 880 دلار رسید. این در حالی است که صحبت از اتریوم 10 هزار دلاری مطرح می‌شد و در بازه زمانی این رمزارز توانست با قیمت 4900 دلار هم معامله شود.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، پس از سقوط به 880 دلار در روز شنبه، از جهش بزرگتری برخوردار شد. داده‌های آماری نشان می‌دهد قیمت بیت کوین طی یکسال گذشته 56 درصد کاهش یافته است و این ریزش برای اتریوم حدود 69 درصد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

    باد هواست! بالا و پایین هم به ذهن ما مربوطه نه واقعیت

مطالب پیشنهادی