ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار
خودرو

دولت خواهان واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار است؛ چه محصولاتی از رده خارج خواهند شد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود، به تمرکز بیشتر دولت روی واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار اشاره کرده است. این ماشین‌ها جایگزین محصولات ارزان‌قیمت موجود در بازار می‌شوند. یکی از ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود، به تمرکز بیشتر دولت روی واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار اشاره کرده است. این ماشین‌ها جایگزین محصولات ارزان‌قیمت موجود در بازار می‌شوند.

یکی از اهداف واردات و شروط عرضه خودروهای خارجی در بازار ایران، کاهش اختلاف بین میزان عرضه و تقاضای بازار است. با تصمیمات اخیر مبنی بر توقف تولید خودروهای از دور خارج‌شده نظیر سمند، پژو و تیبا، واضح است که باید جایگزین‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار و اقتصادی به عنوان راهکاری جهت جبران کمبود خودروهای ارزان‌قیمت در بازار در آیین‌نامه واردات خودرو قید خواهد شد.

آیین‌نامه واردات خودرو هنوز در حال بررسی توسط هیات دولت است و پس از تصویب، حداقل دو الی سه ماه بعد به حالت اجرا درمی‌آید. خودروهای وارداتی علاوه بر بهبود وضعیت عرضه در بازار، عامل محرکی برای افزایش کیفیت توسط خودروسازان داخلی به حساب می‌آیند.

ناگفته نماند که تأکید بر واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار صرفا به معنی جولان ماشین‌های چینی نیست. خودروهای متعدد از برندهای خارجی دیگری نیز در این محدوده قیمت قرار می‌گیرند که از کیفیت و ایمنی بالاتری نسبت به محصولات داخلی برخوردار هستند و می‌توانند الگویی برای تولید خودروهای جدید شوند.

وزیر صمت همچنین به اجرای راهکارهای مختلف برای حل مشکلات چهل‌ساله مطرح در حوزه خودرو اشاره کرده که یکی از آن‌ها، افزایش ضمانت خودرو به سه سال است. وی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو و تمرکز بیشتر روی کیفیت محصولات از نیمه دوم سال جاری خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی