ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

بیمارستان‌های آمریکا اطلاعات پزشکی بیماران را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند

بر اساس تحقیقات انجام شده، وب‌سایت بسیاری از بیمارستان‌ها حاوی ابزار ردیابی است که برخی اطلاعات پزشکی را به فیسبوک ارسال می‌کند. به گفته کارشناسان این ابزار می‌تواند برخی قوانین مربوط به حریم خصوصی را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

بر اساس تحقیقات انجام شده، وب‌سایت بسیاری از بیمارستان‌ها حاوی ابزار ردیابی است که برخی اطلاعات پزشکی را به فیسبوک ارسال می‌کند. به گفته کارشناسان این ابزار می‌تواند برخی قوانین مربوط به حریم خصوصی را نقض کند.

بر اساس گزارشی که توسط وب‌سایت The Markup تهیه شده، 33 بیمارستان از 100 بیمارستان برتر ایالات متحده، از یک ردیاب به نام Meta Pixel» در وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند. با وجود این ابزار، نحوه استفاده کاربران از وب‌سایت مانند دکمه‌هایی که انتخاب می‌کنند یا اطلاعاتی که در فرم‌ها یادداشت می‌کنند، برای اهداف تبلیغاتی ردیابی می‌شود.

طبق این گزارش، هنگامی که بیماران از طریق وب‌سایت بیمارستان‌ها اقدام به ثبت نوبت جدیدی می‌کنند، نام دکتر، زمان ملاقات و برخی اطلاعات جزئی دیگر مانند واکنش‌های آلرژیک به داروهای خاص برای فیسبوک ارسال می‌شود.

اقدام فیسبوک حریم خصوصی را نقض می‌کند

قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت یا HIPAA توضیح می‌دهد که بیمارستان‌ها بدون رضایت بیمار، مجاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات سلامت قابل شناسایی آن‌ها نیستند. آن‌ها می‌توانند از داده‌ها ناشناس استفاده کنند یا آن‌ها را به اشتراک بگذارند اما اطلاعات مربوط به یک آدرس IP می‌تواند تحت عنوان داده‌های قابل شناسایی طبقه‌بندی شود.

«گلن کوهن»، مدیر دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد به The Markup توضیح می‌دهد:

«حتی اگر چیزی در ساختار قانونی وجود داشته باشد که اجازه دهد این امر قانونی باشد، انجام آن کاملا برخلاف انتظارات بیماران است که فکر می‌کنند قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی سلامت، در مورد آن‌ها رعایت می‌شود.»

یکی از سخنگویان متا به نشریه The Markup توضیح می‌دهد که فیسبوک دارای فیلترهایی است که داده‌های حساس ارسال شده از طریق کسب‌و‌کارهای حوزه سلامت را شناسایی و حذف می‌کند. مشخص نیست که داده‌های ارسال شده توسط بیمارستان‌ها نیز از طریق این فیلترها شناسایی می‌شود یا خیر.

در واکنش به گزارش The Markup، هفت بیمارستان ابزار Meta Pixel را از وب‌سایت‌های خود حذف کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی