ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در رویداد معرفی نوا Y70 و دیگر محصولات جدید هواوی در ایران چه گذشت؟

شرکت هواوی طی یک رویداد آنلاین در روز یکشنبه 29 خرداد، جدیدترین محصولات خود در بازار ایران را معرفی و مورد بررسی قرار داد. این رویداد که به صورت آنلاین و از پلتفرم‌های آپارات و ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۹

شرکت هواوی طی یک رویداد آنلاین در روز یکشنبه 29 خرداد، جدیدترین محصولات خود در بازار ایران را معرفی و مورد بررسی قرار داد. این رویداد که به صورت آنلاین و از پلتفرم‌های آپارات و شبکه اجتماعی رسمی هواوی در ایران پخش شد، به معرفی جدیدترین محصولات از گوشی‌های سری P، یک گوشی میان‌رده از سری nova و ساعت هوشمند اختصاص داشت. همچنین هواوی برای یک بازه 3 ساعته بعد از این رویداد طی یک فروش فوق‌العاده، تعدادی از این محصولات را با تخفیف ویژه ثبت سفارش کرد.

در ابتدای این مراسم «بابک فیاض»، قائم مقام بخش موبایل هواوی در ایران به معرفی این محصولات جدید پرداخت. وی علاوه بر معرفی مختصر گوشی‌های P50 ،P50 Pocket و nova Y70 و همچنین ساعت هوشمند Watch Fit 2، دقایقی درباره اکوسیستم هواوی با کد 1+8+N صحبت کرد.

این کد اشاره به عدد 1 یعنی گوشی موبایل به عنوان عضو اصلی و هسته مرکزی اکوسیستم دارد. اولین علامت ریاضی + به نمایندگی از Huawei Share برای اتصال بدون مرز بین محصولات مختلف هواوی است و عدد 8 به معنای 8 دسته کالایی مختلف هواوی از جمله لپ‌تاپ، تبلت، ساعت هوشمند و هندزفری‌ است که به گوشی شما متصل خواهند شد. دومین علامت + نماینده محصولات شبکه 4G و 5G هواوی است و حرف انگلیسی N هم نشان از محصولات بی‌شماری دارد که در حال حاضر و آینده عضوی از این اکوسیستم هستند و خواهند بود.

در ادامه این رویداد شاهد میزگردی با حضور «شهروز چرکچی»، فعال حوزه تکنولوژی به عنوان میزبان و سه نماینده از معتبرترین رسانه‌های دیجیتال ایران در این رویداد بودیم. «حمید مقدسی» از دیجیاتو، «مهرداد عیسی‌لو» از زومیت و «حسام خامنه‌زاده» از دیجی‌کالا مگ میهمانان این میزگرد بودند.

این افراد صاحب‌نظر به بررسی سری P هواوی از مدل P10 تا آخرین مدل یعنی P50 Pro و مدل تاشو P50 Pocket پرداختند و به تکنولوژی‌های پیشرو که همواره در این سری از گوشی‌های هواوی مورد استفاده قرار گرفته پرداختند. برای مثال به تکنولوژی عکاسی شب با گوشی P20 Pro اشاره شد که پس از مدتی دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند آن را به محصولات خود اضافه کردند.

همچنین کیفیت عکاسی و قابلیت زوم P50 Pro هم نظر این متخصصان را در بررسی‌ها به خود جلب کرده بود. همچنین به بازار رو به رشد گوشی‌های تاشو اشاره شد و نظر فعالان حوزه تکنولوژی در دنیا که پیش‌بینی کرده‌اند فروش این نوع از گوشی‌ها تا در سال 2023 تا ده برابر افزایش خواهد داشت.

چالش فقدان سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد. تمام کارشناسان این جلسه معتقد بودند چالش‌های کاربران بسته به نیاز آنها به سرویس‌های گوگل تفاوت دارد، اما در نهایت اکثر قریب به اتفاق آنها با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو خواهند شد.

همچنین صحبتی درباره گوشی نوا Y70 صورت گرفت که به باتری 6000 میلی‌ آمپر ساعتی مجهز است و می‌تواند با یک بار شارژ تا 3 روز شما را همراهی کند. در همین راستا سوالی از میهمانان پرسیده شد که در یک گوشی موبایل باتری حجیم با قابلیت نگهداری شارژ بالا را ترجیح می‌دهند یا گوشی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع با شارژر سوپرشارژ در جعبه محصول، که تمایل آنها بیشتر به سمت باتری با ظرفیت بالا بود، البته تا جایی که وزن و ابعاد گوشی را از حد استاندارد خارج نکند. لازم به ذکر است که nova Y70 علاوه بر باتری با ظرفیت بالا، به تکنولوژی سوپرشارژ 22.5 واتی مجهز هم شده و شارژر دیواری 22.5 وات هم در جعبه محصول وجود دارد.

در ادامه به بررسی ساعت هوشمند Watch Fit 2 و در کل نیاز افراد به ساعت هوشمند پرداخته شد که تمامی میهمانان علاوه بر صفحه‌ نمایش باکیفیت، عملکرد روان و امکانات مختلف، به شارژدهی مناسب ساعت‌های هواوی اشاره داشتند که به 10 روز یا دو هفته هم می‌رسد. طبق نظر کارشناسان برنامه، سری واچ فیت برای پر کردن فاصله بین مچ‌بندهای هوشمند و ساعت‌های هوشمند از نظر کارایی و بازه قیمتی معرفی شده و تا حد زیادی هم در این امر موفق بوده‌اند. واچ فیت ۲ در صورت قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند موفقیت نسل قبل را تکرار کند.

این کارشناسان آینده را برای برند هواوی در ایران روشن پیش‌بینی کرده و اکوسیستم یکپارچه این شرکت با ارائه محصولات متنوع را بزرگترین نقطه قوت آن ذکر کردند که البته هنوز جای کار زیادی دارد. به نظر میهمانان رویداد، قیمت‌گذاری بهتر محصولات هواوی در ایران می‌تواند آینده بهتری را برای این شرکت رقم بزند. هر سه کارشناس به صورت متفق القول لپ‌تاپ‌های هواوی را یکی از بهترین محصولات این شرکت دانستند. در پایان هم برای اولین بار در ایران گوشی Mate XS2 هواوی در اختیار این متخصصین قرار گرفت که طراحی صفحه نمایش و نحوه تا شدن لولای این گوشی را متفاوت و کاربردی دانستند.

می‌توانید در این لینک نسخه کامل رویداد هواوی را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی