ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر و متا در صورت عدم ثبت دفاتر مرکزی خود در ژاپن، جریمه خواهند شد

به گفته برخی منابع داخلی، دولت ژاپن قرار است برخی غول‌های حوزه فناوری را به دلیل عدم ثبت دفاتر مرکزی خود در این کشور، جریمه کند. در مجموع از 48 شرکت فناوری مانند توییتر، متا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

به گفته برخی منابع داخلی، دولت ژاپن قرار است برخی غول‌های حوزه فناوری را به دلیل عدم ثبت دفاتر مرکزی خود در این کشور، جریمه کند. در مجموع از 48 شرکت فناوری مانند توییتر، متا و گوگل درخواست شده بود که تا پایان ماه مارس دفاتر خود را ثبت کنند، اما ظاهرا برخی شرکت‌ها از جمله توییتر و متا هنوز دست به این اقدام نزده‌اند و با جریمه مواجه خواهند شد.

اوایل ماه ژوئن، وزارت دادگستری ژاپن یک بار دیگر اعلام کرده بود که شرکت‌ها همچنان تا 13 ژوئن (23 خرداد) می‌توانند دفاتر مرکزی خود را در ژاپن ثبت کنند. این وزارتخانه در بیانیه خود از دادگاه درخواست کرد تا شرکت‌هایی که هنوز دفتر خود در ژاپن را ثبت نکرده‌اند، جریمه کند.

دلایل توییتر و متا برای عدم ثبت دفاتر

توییتر

طبق گزارش Nikkei Asia، بر اساس قانون سازمانی ژاپن، شرکت‌های خارجی که به طور مداوم در این کشور تجارت می‌کنند، باید دفاتر مرکزی خود را در آن ثبت کنند. با این حال، شرکت‌های حوزه فناوری اعتقاد دارند که خدمات خود را از طریق اینترنت به ژاپنی‌ها ارائه می‌کنند و تجارت آن‌ها با ایجاد نوعی پایگاه در ژاپن انجام نمی‌شود.

همچنین آن‌ها اصرار دارند که ثبت واحدهای مستقر در ژاپن، مانند واحدهایی که عملیات بازاریابی داخلی را انجام می‌دهند، کافی است.

با این وجود، دولت ژاپن تشخیص داده که غول‌های فناوری به طور مداوم در این کشور تجارت می‌کنند و ثبت نشدن دفتر مرکزی آن‌ها، قوانین ژاپن را نقض می‌کند. متا و توییتر از جمله شرکت‌هایی هستند که هنوز نسبت به این درخواست هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

اگر دفتر مرکزی شرکت‌های فناوری در ژاپن به ثبت رسیده باشد، در صورت بروز مشکلات، مشتریان سریع‌تر می‌توانند برای ثبت شکایات خود اقدام کنند. دولت ژاپن با حمایت از قانون مصرف‌کنندگان انجام این طرح را ضروری می‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی