ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ساترا به دنبال فیلتر فیلم‌نت بخاطر پخش سریال کلیله و دمنه

رئیس ساترا با تکذیب توقیف سریال «شهرک کلیله و دمنه»، از اقدامات قضایی علیه این سریال و پلتفرم فیلم‌نت خبر داد. سعید مقیسه با توضیح درباره اقدامات ساترا علیه این مجموعه و پلتفرم فیلم‌نت، گفت: ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۵

رئیس ساترا با تکذیب توقیف سریال «شهرک کلیله و دمنه»، از اقدامات قضایی علیه این سریال و پلتفرم فیلم‌نت خبر داد.

سعید مقیسه با توضیح درباره اقدامات ساترا علیه این مجموعه و پلتفرم فیلم‌نت، گفت: «سریال «شهرک کلیله و دمنه» از ساترا درخواست مجوز انتشار کرد. بنابراین قسمت‌های ارائه‌شده بازبینی و با عوامل تولید جلسه حضوری برگزار شد.»

مقیسه: نکات منفی کلیله و دمنه زیاد است

بر اساس توضیحاتی که مقیسه به صبا ارائه داد: «نکات منفی این سریال، ایرادهای محتوایی و بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی در آن اعلام شد که پیرو اصرار تیم تولید بر ادامه ناهنجاری‌های اشاره‌شده و اصلاح نکردن آنها، نامه عدم امکان پخش قبل از بارگذاری اولین قسمت ابلاغ شد.»

به گفته او متاسفانه رسانه فیلم‌نت بدون توجه به روند قانونی انتشار محتوا در کشور، این سریال را منتشر کرد.

واکنش اهالی سینما به ساترا

مقیسه با اشاره به عکس‌العمل خانواده‌ها و مسئولین ذیربط به مشکلات اخلاقی این اثر که قبلا هم توسط ساترا اشاره شده بود، گفت: «بخش‌هایی اصلاح شده است، اما به دلیل عدم اصلاح دیگر تخلفات محتوایی، هنوز مجوز انتشار صادر نشده و پخش آن غیرقانونی است.»

او همچنین با تاکید بر اینکه برای توقف سریال یا فیلتر پلتفرم مربوطه، نیاز به طی مراحل قانونی است، گفت: «از طریق مقامات قضایی و مسئولین ذیربط در حال پیگیری هستیم.»

ساترا و چارچوب‌های نمایشی

پیش از این معاون حقوقی وزارت ارشاد هم اعلام کرده بود که  تولید و نمایش سریال‌های خانگی از جمله سریال «شهرک کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیما است و اساساً در دو سال اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به سازمان صدا و سیما واگذار شده و بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها انجام شود.

البته با توجه به انتقاداتی که در مورد این مجموعه اعلام شده بود، مرضیه برومند اعلام کرد این مجموعه مربوط به کودکان نیست و بر اساس گروه سنی بزرگسالان نوشته و ساخته شده است.

در صورتی که ساترا موفق به توقف پخش این مجموعه شود، شاهد این خواهیم بود که پلتفرم‌های پخش شبکه خانگی نیز استقلال خود را بیش از پیش از دست خواهند داد و ساترا قدرت‌مند‌تر از گذشته به ممیزی ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali_mot
    ali_mot | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

    یک مشت مریض فکری و جنسی در داخل ساترا در حال تیشه به ریشه زدن به پلتفرم ها هستند و فقط به دنبال کسب قدرت هستند و از هر کار غیر اخلاقی و انسانی رو هم انجام میدند

  • molavy
    molavy | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

    دیگه فیلم ایرانی هم بچه نمیتونه ببینه با مغز بیمار این فیلم ساز ها

    • dj_arash
      dj_arash | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

      بچه رو بشون جلوی برنامه های صدا و سیما که برنامه های بیمار نبینه

  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

    چرا فیلتر کل پلتفرم؟!
    قانونا و شرعا اگر خسارتی زده باید جبران کنه و اگر محتوایی غیرمجاز به هر دلیلی بوده باید حذف کنه.
    فیلتر!!!

مطالب پیشنهادی