ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم پرتاب فضایی ناسا
علمی

راکت ماموریت آرتمیس 1 ناسا آخرین آزمایش‌های پیش از پرتاب را پشت سر گذاشت

ماموریت آرتمیس 1 ناسا امروز یک آزمایش پیش از پرواز مهم را با موفقیت پشت سر گذاشت. تیم این ماموریت حالا پس از طی یک آزمایش دو روزه توانست با موفقیت «تمرین لباس خیس» را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

ماموریت آرتمیس 1 ناسا امروز یک آزمایش پیش از پرواز مهم را با موفقیت پشت سر گذاشت. تیم این ماموریت حالا پس از طی یک آزمایش دو روزه توانست با موفقیت «تمرین لباس خیس» را برای سیستم پرتاب فضایی (SLS) به انجام برساند و آخرین مراحل پیش از پرتاب را امتحان کند.

این آزمایش‌ها شامل تزریق سوخت به راکت بزرگ سیستم پرتاب فضایی ناسا و انجام فرآیند شمارش معکوس بود که اکثر مراحل پیش از روشن شدن موتور در روز پرتاب واقعی فضاپیما و کپسول «اوریون» را شبیه‌سازی کرد. این شبیه‌سازی نهایتاً در ساعت 04:07 بامداد امروز به وقت ایران به پایان رسید و تمرین لباس خیس را تکمیل کرد.

البته در این تمرین همه چیز بدون نقص پیش نرفت. تیم آرتمیس در خلال سوخت‌رسانی امروز متوجه یک نشتی هیدروژن شد اما آن‌ها عمداً این مشکل را نادیده گرفتند تا شمار معکوس ادامه پیدا کند. مقامات ناسا می‌گویند در صورت وقوع چنین شکلی از نشتی در عملیات واقعی، ماموریت احتمالا متوقف می‌شد. این مشکل باعث شد آزمایش ناسا به جای توقف در 9 ثانیه مانده به پرتاب، در 29 ثانیه مانده به پرتاب لغو شود.

آرتمیس 1

آرتمیس 1 به پرتاب نزدیک‌تر می‌شود

تیم آرتمیس چندان از بروز مشکل نشتی نگران نشده است. «چارلی بلک‌ول-تامپسون»، مدیر پرتاب آرتمیس می‌گوید: «روز فوق‌العاده‌ای برای تیم ما بود.» تیم‌های زمینی در پایگاه فضایی کندی در فلوریدا اکنون احتمالا چند روز آینده را صرف آماده‌سازی پشته آرتمیس 1 و پلتفرم پرتاب سیار (MLP) خواهند کرد تا آن‌ها را از Launch Pad 39B به ساختمان مونتاژ فضاپیما (VAB) ببرند.

تمرین لباس خیس آخرین آزمایش مهم ماموریت آرتمیس 1 قبل از پرتاب بود. راکت SLS در ماموریت واقعی کپسول بی‌سرنشین اوریون را برای یک سفر یک ماهه به ماه می‌فرستد و دوباره به زمین برمی‌گرداند. آرتمیس 1 اولین نمونه از مجموعه ماموریت‌های اکتشافی به ماه خواهد بود. ناسا امیدوار است که با این ماموریت‌ها شرایط حضور دائمی انسان در ماه را فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی