ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

متا چندین نمونه اولیه جدید از هدست‌های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت

واحد Reality Labs شرکت متا نمونه‌های اولیه جدیدی از هدست‌های واقعی مجازی (VR) خود را به نمایش گذاشته که اگرچه فاصله زیادی تا رسیدن به بازار مصرفی دارند، اما طراحی‌ها و ایده‌های جذابی را به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱

واحد Reality Labs شرکت متا نمونه‌های اولیه جدیدی از هدست‌های واقعی مجازی (VR) خود را به نمایش گذاشته که اگرچه فاصله زیادی تا رسیدن به بازار مصرفی دارند، اما طراحی‌ها و ایده‌های جذابی را به نمایش می‌گذارند. متا با این نمونه‌های اولیه روی HDR و وضوح بالا تمرکز کرده و می‌خواهد VR را به یک تجربه واقع‌گرایانه تبدیل کند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا می‌گوید هدف فعلی آن‌ها ساخت دستگاهی است که بتواند «تست بصری تورینگ» را پشت سر بگذارد، یعنی واقعیت مجازی را به سطحی برساند که دیگر از جهان واقعی قابل تشخیص نباشد. بر اساس توضیحات زاکربرگ و «مایکل ابراش»، مدیر ارشد Reality Labs، ساخت یک هدست واقعیت مجازی کامل دربرگیرنده چهار مفهوم مبنایی است.

ابتدا باید وضوح تصویر را به حدی بالا برد که به سطح بینایی واقعیت مجازی 20/20 برسید. به‌علاوه، هدست‌ها باید عمق کانونی متغیر و قابلیت ردیابی چشم داشته باشند تا به راحتی بتوانید روی سوژه‌ها نزدیک یا دور فوکوس کنید. حل مشکل اعوجاج اپتیکال که در لنزهای فعلی وجود دارد، یکی از دیگر اهداف مهم در طراحی هدست‌های VR است.

هدست های واقعیت مجازی متا

متا سپس باید HDR را به هدست‌ها بیاورد تا نور، سایه و رنگ‌ها واقع‌گرایانه‌تر شوند. HDR همان چیزی است که حتی بیشتر از وضوح تصویر باعث شده تلویزیون‌ها و مانیتورها نسبت به ال‌سی‌دی‌های یک دهه گذشته بسیار بهتر به نظر برسند. در نهایت، این شرکت باید بتواند تمام این قابلیت‌ها را درون هدستی قرار دهد که به اندازه کافی سبک و برای استفاده راحت باشد.

نمونه‌های اولیه هدست‌های واقعیت مجازی متا

یکی از نمونه‌های اولیه جدید متا هدست Holocake 2 (تصویر ابتدای مطلب) است که کوچک‌ترین هدست VR این شرکت محسوب می‌شود. مارک زاکربرگ می‌گوید این پروتوتایپ به راحتی می‌تواند همه بازی‌های VR را اجرا کند. او توضیح می‌دهد که استفاده از حداکثر ظرفیت بینایی در هدست‌ها به دلایل مختلف اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد نوعی حس حضور واقع‌گرایانه است، به شکلی که حس کنید واقعا کنار یک فرد دیگر یا در یک محیط متفاوت هستید.

هدست واقعیت مجازی متا
Butterscotch

هدست پروتوتایپ بعدی با نام Butterscotch وضوحی نزدیک به وضوح چشم دارد و اجازه می‌دهد که حتی پایین‌ترین سطر در تست‌های بینایی را با این دستگاه بخوانید. متا برای دستیابی به این قابلیت، میدان دید کوئست 2 را نصف کرده است.

هدست واقعیت مجازی متا
Starburst

پروتوتایپ بعدی Starburst HDR نام دارد و با کلی سیم، فن و قطعات الکترونیکی دیگر می‌تواند به حداکثر روشنایی 20 هزار نیت برسد. برای مقایسه باید گفت که کوئست 2 حداکثر به روشنایی 100 نیت می‌رسد. با این حال Starburst هنوز خیلی بزرگ است و به راحتی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

هدست واقعیت مجازی متا
Mirror Lake

Mirror Lake دستگاه مفهومی دیگری است که با هدف آزمایش همه فناوری‌های جدید توسعه پیدا می‌کند. این دستگاه لنزهای هولوگرافیک، HDR، لنزهایی با فاصله کانونی متغیر و فناوری ردیابی چشم دارد. Mirror Lake هنوز قابل استفاده نیست اما در آینده می‌تواند با نمایشگرهای LCD و نور پس‌زمینه لیزری محصول جذابی باشد. این دستگاه همچنین می‌تواند با یک نمایشگر خارجی احساسات کاربر را به اطرافیان او نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

    ۱۵ سال دیگه میرسه بهش

مطالب پیشنهادی