ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین جزییات از پاگانی کودالونگا؛ یک ابرخودروی 7 میلیون یورویی بسیار کمیاب

پاگانی سرانجام از محصول جدید خود پرده‌برداری کرد. این خودروی هیجان‌انگیز کودالونگا (Codalunga) نام دارد و بطور خلاصه می‌توان آن را نسخه طولانی‌تر از هوایرا دانست. این سوپراتومبیل ایتالیایی به درخواست دو تن از مشتریان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

پاگانی سرانجام از محصول جدید خود پرده‌برداری کرد. این خودروی هیجان‌انگیز کودالونگا (Codalunga) نام دارد و بطور خلاصه می‌توان آن را نسخه طولانی‌تر از هوایرا دانست. این سوپراتومبیل ایتالیایی به درخواست دو تن از مشتریان کمپانی و توسط دپارتمان Grandi Complicazioni توسعه یافته و فقط 5 دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود. نکته جالب اینکه تمامی 5 دستگاه از پاگانی کودالونگا قبلا به فروش رسیده و امکان خرید آن دیگر برای کسی میسر نیست.

پاگانی کودالونگا

پاگانی کودالونگا با الهام از خودروهای مسابقات لمان در دهه 60 میلادی طراحی شده است. به گفته ایتالیایی‌ها سفارش ساخت این خودرو در سال 2018 از دو مشتری وفادار دریافت شده و نهایی کردن طراحی آن به تنهایی دو سال زمان برده است. قبل از شروع تولید هم یک مدل با مقیاس یک چهارم و یک مدل با ابعاد واقعی به مشتریان نشان داده شده است.

پاگانی کودالونگا
کودالونگا در زبان ایتالیایی یعنی دم دراز

پاگانی تاکید می‌کند به منظور همخوانی با قوانین کشورهای مختلف در سرتاسر جهان، توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته است. به همین خاطر فرایندهای طراحی و تولید کودالونگا 4 سال طول کشیده است.

پاگانی کودالونگا

نیروبخش پاگانی کودالونگا همان موتور V12 سابق است. این موتور توانایی تولید 840 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید این موتور 6 لیتری از مرسدس AMG تامین می‌شود.

پاگانی کودالونگا معرفی شد معرفی شد، یک ابرخودروی 7 میلیون یورویی بسیار کمیاب

در قسمت عقب کودالونگا خبری از شبکه توری نیست. شاخص‌ترین المان این بخش چهار خروجی اگزوز کنار هم است، نوع چینش این خروجی‌ها به نوعی امضای پاگانی محسوب می‌شود. به گفته پاگانی سیستم اگزوز کودالونگا تیتانیومی است و تنها 4.4 کیلوگرم وزن دارد.

پاگانی کودالونگا معرفی شد معرفی شد، یک ابرخودروی 7 میلیون یورویی بسیار کمیاب

در این ابرخودروی جدید بر کاهش وزن بسیار تاکید شده، طوری که با اعمال رژیم سخت وزن آن در 1290 کیلوگرم محدود شده است. بهره‌گیری گسترده از مواد کامپوزیتی بسیار سبک از دلایل اصلی در دستیابی به چنین وزن پایینی است.

پاگانی کودالونگا معرفی شد معرفی شد، یک ابرخودروی 7 میلیون یورویی بسیار کمیاب

پاگانی تصمیم گرفته از رنگ‌های نیمه مات و تماما مات خنثی برای کودالونگا استفاده کند. در داخل کابین چرم/نبوک و اجزای آلومینیومی در جای جای مختلف به چشم می‌خورد. به جرات می‌توان گفت سطح جزئیات در کابین این خودرو کم‌نظیر است.

و اما قیمت؛ هر دستگاه از پاگانی کودالونگا قیمت پایه‌ای برابر با 7 میلیون یورو دارد. در رابطه با زمان تحویل سفارشات فعلا حرفی به میان نیامده، اما از آنجایی که در سال چهارم پروژه هستیم، به نظر می‌رسد با مشتریان صبوری روبرو باشیم!

شایان ذکر است پس از رونمایی از نسخه هوایرا NC و کودالونگا، پاگانی حالا خود را برای معرفی نسل جدید ابرخودروهای خود آماده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی