ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه دوربین 100 مگاپیکسلی توسط سونی
تکنولوژی

سونی احتمالا برای رقابت با سامسونگ، سنسور دوربین 100 مگاپیکسلی می‌سازد

بیشتر گوشی‌های هوشمند پریمیوم سامسونگ که طی چند سال اخیر روانه بازار شدند مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی ISOCELL HMX بوده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ برای مدت زیادی تنها نخواهد ماند زیرا ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

بیشتر گوشی‌های هوشمند پریمیوم سامسونگ که طی چند سال اخیر روانه بازار شدند مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی ISOCELL HMX بوده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ برای مدت زیادی تنها نخواهد ماند زیرا طبق اطلاعات غیر رسمی قرار است سونی هم در این عرصه وارد رقابت شود.

این خبر توسط منبع شناخته شده دنیای فناوری یعنی Digital Chat Station منتشر شده و به ادعای منبع مذکور ظاهرا این دوربین بخشی از سری IMX8 سونی خواهد بود و قرار است در گوشی‌های میان‌رده به کار گرفته شود.

گفتنی است مشتریان سونی یعنی اپل و گوگل که هر کدام اغلب بهترین دوربین‌های بازار را در محصولات خود به کار می‌برند، اکنون اولویت خود را به جای سخت‌افزار دوربین روی پردازش نرم‌افزاری قرار داده‌اند و برای مثال به همین دلیل است که گران‌ترین آیفون موجود همچنان دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی است.

با این حال گوگل نیز مدتی است که جای استفاده از حسگر 12.2 مگاپیکسلی IMX363 سونی، به استفاده از دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ روی آورده است، هرچند طبق گمانه‌زنی‌های کنونی به نظر می‌رسد که دوربین گوشی‌های پریمیوم آتی اپل نیز 48 مگاپیکسلی خواهند بود.

توسعه دوربین 100 مگاپیکسلی توسط سونی

دوربین 100 مگاپیکسلی سونی

با وجود تمامی این تفاسیر گفتنی است بهینه‌سازی نرم‌افزاری در نهایت نمی‌تواند به پای وضوح تصویر بالاتر سخت‌افزاری برسد زیرا با وضوح بالاتر گوشی شما داده‌های بیشتری برای فراهم کردن کیفیت بهتر را داراست، امری که برای حسگر 100 مگاپیکسلی احتمالی سونی خبر خوبی به نظر می‌رسد.

علاوه بر موارد ذکر شده، به نظر می‌رسد سونی برای رقابت با دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ سری IMX9 را هم در دست تولید داشته باشد.

البته Digital Chat Station پیش‌تر اعلام کرده بود دوربین بعدی سونی از سری IMX9 احتمالا 50 مگاپیکسلی خواهد بود و ممکن است تحت نام IMX989 نیز از آن یاد شود و اندازه آن 1 اینچ خواهد بود.

توسعه دوربین 100 مگاپیکسلی توسط سونی

وی همچنین ادعا کرده شیائومی 12 اولترا احتمالا نخستین مدلی خواهد بود که آن را به کار می‌گیرد، البته مدل اکسپریا پرو 1 سونی در سال 2021 هم دارای یک حسگر 1 اینچی بود اما وضوح آن 12 مگاپیکسلی است.

در پایان بد نیست به گفته جالبی از مدیر بخش نیمه‌رسانای سونی اشاره کنیم که اخیرا گفته بود دوربین‌ گوشی‌های هوشمند تا سال 2024 جای دوربین‌های DSLR را خواهند گرفت و اکنون با وجود رقابت این شرکت‌ها، به نظر می‌رسد در حال حرکت به سوی همین مسیر هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی