ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی خلاقانه سال 2022
میان رشته ای

برندگان مسابقه عکاسی خلاقانه 2022 اعلام شدند

رقابت عکاسی خلاقانه سی‌ینا (Siena Creative Photo Awards) شباهت چندانی به مسابقات عکاسی معمول ندارد و برگزاری آن در جهت تجلیل از انواع تکنیک‌های پس تولید و دستکاری‌های دیجیتالی است. هدف این رقابت تعریف دوباره ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

رقابت عکاسی خلاقانه سی‌ینا (Siena Creative Photo Awards) شباهت چندانی به مسابقات عکاسی معمول ندارد و برگزاری آن در جهت تجلیل از انواع تکنیک‌های پس تولید و دستکاری‌های دیجیتالی است. هدف این رقابت تعریف دوباره هنر عکاسی است و برندگان امسال به واقع و به شکل غیرقابل انکاری عجیب و حیرت‌آور هستند.

گفتنی است این رقابت زیر مجموعه رویداد بزرگ‌تری به نام «مسابقه عکاسی بین‌المللی سی‌ینا» است و برخلاف دیگر مسابقات عکاسی که در پی محدود‌سازی استفاده از فتو‌شاپ هستند، این رقابت شرکت‌کنندگان را به پیچیده‌گرایی (در مقابل ساده‌گرایی) دعوت می‌کند و هیچ قانونی برای ویرایش‌های پس‌تولید تصاویر وجود ندارد.

طبق توضیحات موجود در وب‌سایت این رقابت، چیزی که در این مسابقات اهمیت دارد دیدگاه منحصر به فرد عکاسان و مهارت آنها در ترجمه این دیدگاه به شکل یک اثر مثال‌زدنی و اصیل است، این مسابقه شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا با استفاده از تجربیات جدید، تکنیک‌های متفاوت و رویکردهای خلاقانه به ایده‌های خود زندگی ببخشند.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی خلاقانه سال 2022
توهم کاذب - آندره بوتو از پرتغال

برندگان مسابقه عکاسی خلاقانه 2022

لازم به ذکر است که مسابقه عکاسی مذکور 17 دسته مختلف دارد و تقریبا هر موضوع معمولی از حیوانات، مناظر و معماری گرفته تا موضوعات غیر معمول‌تر مانند اشیاء بی‌جان، مد، عروسی‌ها و غذا را شامل می‌شود.

جایزه «تصویر سال» این دوره به «آندره بوتو»، عکاس فریلنس اهل پرتغال و تصویر وی که «توهم کاذب» نام داشت، تعلق گرفت (عکس بالا). عکسی که شگردهای مورد استفاده توسط کمپانی‌های بزرگ جهت منحرف کردن افکار عمومی از آلودگی‌های تولید شده توسط خودشان را به تصویر می‌کشد.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی خلاقانه سال 2022

یکی دیگر از تصاویر برجسته این دوره یک عکس تایم لپس سورئال از اسکی‌بازی است که شب‌ هنگام در حال سر خوردن در یکی از کوه‌های فنلاند را نشان می‌دهد (تصویر بالا).

در ادامه نیز برخی از تصاویر برگزیده این دوره از مسابقات را با هم مرور می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی