ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش مجدد قیمت محصولات تسلا؛ نتیجه تورم جهانی یا سوءاستفاده از شرایط؟

قیمت محصولات تسلا افزایش یافت. این افزایش بسته به مدل چیزی بین 2000 الی 6000 دلار است. نکته تامل‌برانگیز اینکه تسلا همین چند وقت پیش و در ماه مارس امسال نیز قیمت برخی محصولات خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

قیمت محصولات تسلا افزایش یافت. این افزایش بسته به مدل چیزی بین 2000 الی 6000 دلار است. نکته تامل‌برانگیز اینکه تسلا همین چند وقت پیش و در ماه مارس امسال نیز قیمت برخی محصولات خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده بود. همین عامل باعث شده تا شائبه سواستفاده تسلا از شرایط در رسانه ها مطرح شود.

بر اساس لیست جدید، قیمت نسخه پایه از تسلا مدل 3 ثابت باقی مانده و مثل سابق با پرداخت 46,990 دلار قابل خرید است. اما علاقه‌مندان به نسخه Long Range AWD حالا باید 57,990 دلار پس‌انداز کنند که تقریبا 2,000 دلار بیشتر از قبل است. مثل مدل پایه، قیمت نسخه Performance از مدل 3 هم در رقم 62,990 دلار ثابت باقی مانده است.

قیمت محصولات تسلا

بیشترین افزایش قیمت به دو مدل پرچمدار مدل S و مدل X مربوط می‌شود. قیمت نسخه Long Range AWD از این دو خودرو به ترتیب 5 و 6 هزار دلار افزایش یافته که رقم قابل توجهی است. با تصمیم تسلا تغییری در قیمت نسخه هیجان‌انگیز پلد (Plaid) رخ نداده است.

قیمت نسخهLong Range AWD از کراس‌اوور نسبتا جدید مدل Y حالا از 65,990 دلار شروع می‌شود که در مقایسه با قبل 3 هزار دلار بیشتر است. نسخه Performance این خودرو هم با 2 هزار دلار افزایش قیمت، اینک با پرداخت 69,990 دلار قابل خرید است.

قیمت محصولات تسلا

آنطور که رویترز گزارش کرده، افزایش قیمت محصولات تسلا، در اختلالات موجود در زنجیره تامین و بالا رفتن بهای مواد اولیه ریشه دارد. در کنار این اوج گرفتن تقاضا برای خودروهای برقی، به خصوص محصولات تسلا را شاید بتوان یک دلیل وسوسه‌برانگیز دیگر برای مدیران شرکت دانست.

لیست قیمت مدل‌های مختلف تسلا

نکته مهم اینکه تمامی محصولات تسلا پیش‌فروش شده‌اند و خریداران مدل‌های جدید باید در اغلب موارد تا سال آینده برای تحویل گرفتن سفارش خود منتظر بمانند. البته به گفته تسلا مدل‌های گران‌قیمت و دارای آپشن‌های اضافی زودتر از بقیه سفارشات و تا پایان امسال به خریداران تحویل داده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی