ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب ام و M3 تورینگ معرفی شد؛ سوپر استیشنی با شتاب 3.6 ثانیه و سرعت 280 کیلومتر

پس از 36 سال، بالاخره ب ام و M3 تورینگ معرفی شد. از همان اولین روز رونمایی از سدان M3 در دهه 80 میلادی بسیاری از علاقه‌مندان مشتاقانه منتظر پرده‌برداری از نسخه استیشن این مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

پس از 36 سال، بالاخره ب ام و M3 تورینگ معرفی شد. از همان اولین روز رونمایی از سدان M3 در دهه 80 میلادی بسیاری از علاقه‌مندان مشتاقانه منتظر پرده‌برداری از نسخه استیشن این مدل جذاب و هیجان‌انگیز بودند. حالا این اتفاق رسما رخ داده و M3 تورینگ آمده تا با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت، به یکی از سریع‌ترین استیشن‌های حال حاضر دنیا تبدیل شود.

ب ام و M3 تورینگ

ب ام و M3 تورینگ فقط در نسخه Competition به فروش خواهد رسید. موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی و توربوشارژ این نسخه توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هشت سرعته M Steptronic به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ که در لغتنامه ب ام و از آن با نام xDrive یاد می‌شود، در این استیشن بصورت استاندارد موجود است.

ب ام و M3 تورینگ

با اتکا به چنین قوای محرکه قدرتمندی، ب ام و M3 تورینگ قادر است در عرض فقط 3.6 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم 174 مایل یا 280 کیلومتر در ساعت است. البته این رقم در صورت سفارش آپشن M Driver's Package تحقق می‌یابد. در حالت استاندارد حداکثر سرعت این سوپر استیشن به 155 مایل یا 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ب ام و M3 تورینگ

شاید فکر کنید M3 تورینگ در واقع همان سری 3 استیشن با جلوپنجره بزرگ‌تر و موتور حجیم‌تر باشد. اما در اصل اینگونه نیست. برای فراهم شدن امکان نصب اکسل M عقب، M3 تورینگ 3.3 اینچ طولانی‌تر و 3 اینچ عریض‌تر از سری 3 استیشن است. ارتفاع آن از سطح زمین کمتر بوده و به منظور افزایش مقاومت اتاق، از سازه‌های تقویتی بیشتر در کف استفاده شده است. این امر افزایش وزن را در پی داشته، طوری که M3 تورینگ 200 پوند یا تقریبا 91 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به سدان M3 دارد. در عوض با خواباندن صندلی‌های عقب این نسخه جدید 1500 لیتر فضا برای حمل اشیاء در دسترس قرار می‌گیرد.

ب ام و M3 تورینگ

در داخل کابین، پنل عریض پشت فرمان بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. این پنل که سدان M3 فاقد آن است، دو نمایشگر 12.3 اینچی و 14.9 اینچی را در خود دارد. نمایشگر بزرگ‌تر مربوط به سیستم اینفوتینمنت بوده و به نسخه 8 از سیستم عامل اختصاصی ب ام و مجهز است.

برای رانندگی با ب ام و M3 تورینگ حالت‌های مختلفی تعریف شده که در هر کدام از آنها روی راحتی، عملکرد در پیست یا انجام دریفت تمرکز شده است. این خودرو از حالت انتقال قدرت فقط به چرخ‌های عقب هم سود می‌برد.

ب ام و M3 تورینگ

مثل سدان M3، نسخه استیشن نیز روی رینگ‌های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب حرکت می‌کند. ب ام و تاکید دارد با وجود طول بیشتر بدنه، توزیع وزن آن تقریبا 50:50 بوده و سیستم تعلیق برای کاربردهای روزانه قابل تنظیم است. این خودرو با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. البته فارغ از رنگ بدنه، رنگ سقف همیشه مشکی خواهد بود.

و اما قیمت و زمان عرضه. باواریایی‌ها برای سوپر استیشن خود قیمتی برابر با 97,800 یورو تعیین کرده‌اند و از ماه سپتامبر (شهریور) سفارشات مشتریان را پذیرش می‌کنند.

تحویل این خودرو در آلمان و بریتانیا برای ماه دسامبر برنامه‌ریزی شده است. پس از این دو کشور، M3 تورینگ در سایر کشورهای اروپایی، قاره آسیا و استرالیا عرضه خواهد شد. این سوپر استیشن جذاب در آمریکا و چین به فروش نخواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی