ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادامه محدودیت‌های کریپتویی در چین: وی‌چت حساب‌های NFT و رمزارز را مسدود می‌کند

وی‌چت (WeChat) از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های چین با حدود ۱.۱ میلیارد کاربر روزانه در این کشور، اعلام کرده اکانت‌های مربوط به NFT و ارزهای دیجیتال را مسدود می‌کند. در اطلاعیه مربوطه آمده است ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

وی‌چت (WeChat) از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های چین با حدود ۱.۱ میلیارد کاربر روزانه در این کشور، اعلام کرده اکانت‌های مربوط به NFT و ارزهای دیجیتال را مسدود می‌کند. در اطلاعیه مربوطه آمده است با حساب‌های کاربری که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و تولید محتوا در این بازار مشغول فعالیت هستند، مطابق قانون برخورد می‌شود.  

به نظر می‌رسد چین نمی‌خواهد سیاست‌های انقباضی خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر دهد و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در این زمینه دنبال می‌کند. حالا وی‌چت نیز ظاهرا سیاست‌های خود را در مقابل NFT و رمزارزها را تغییر داده و حساب‌های کاربری را که در حوزه مرتبط با NFTها و ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، مسدود می‌کند.  

طبق دستورالعمل‌های جدید، حساب‌های مرتبط با صدور، تجارت، و تامین مالی کریپتو و NFT محدود و سپس مسدود خواهند شد و در ردیف «کسب و کارهای غیرقانونی» قرار خواهند گرفت.

خط مشی وی چت در مقابل NFT و رمزارز

این خط‌مشی، تجارت NFT را نیز پوشش می‌دهد و این شرکت خاطر نشان کرده اکانت‌هایی که خدمات یا محتوای مربوط به تراکنش‌های ثانویه مجموعه‌های دیجیتالی را ارائه می‌‌دهند نیز مطابق با همین خط مشی محدود و سپس مسدود می‌شوند. پلتفرم وی چت براساس خط‌مشی جدید، پس از کشف چنین تخلفاتی، با آن به شدت برخورد می‌کند و از حساب‌های کاربری مربوطه می‌‌خواهد تا ظرف مدت معلومی اصلاحات لازم را انجام بدهند و پس از پایان مدت زمان معلوم، حساب کاربری مربوطه مسدود می‌شود.

به طور کلی، به نظر می‌رسد مقامات چینی نسبت به NFT‌ها هم بدبین هستند، به طوری که انجمن بانکداری چین، انجمن مالی اینترنتی چین و انجمن اوراق بهادار چین در ماه آوریل بیانیه مشترکی صادر کردند و در مورد خطرات پنهان سرمایه‌گذاری در این حوزه به مردم هشدار دادند.

با وجود این، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تعداد پلتفرم‌های کلکسیون‌های دیجیتالی در چین به بیش از 500 مورد رسیده که از ماه فوریه 2022 افزایش پنج برابری را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی