ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین شاسی بلند تاریخ فراری شهریور ماه معرفی می شود؛ 12 سیلندر برای گذر از دشت و صحرا

تب شاسی بلند سواری باعث شده همه خودروسازان، حتی برندهای اسپرت‌ساز، به تولید هر چه بیشتر چنین مدل‌هایی رو بیاورند. کار به جایی رسیده که حالا لامبورگینی مدلی مثل اوروس را در سبد محصولات خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

تب شاسی بلند سواری باعث شده همه خودروسازان، حتی برندهای اسپرت‌ساز، به تولید هر چه بیشتر چنین مدل‌هایی رو بیاورند. کار به جایی رسیده که حالا لامبورگینی مدلی مثل اوروس را در سبد محصولات خود دارد. شاسی بلند فراری هم در راه است و بزودی رونمایی خواهد شد.

شاسی بلند فراری شهریور ماه یا یک موتور V12 معرفی می شود
تصویر جاسوسی منتسب به فراری پوروسانگوئه

به سپتامبر 2018 برمی‌گردیم، زمانی که فراری در همایش Capital Markets Day اعلام کرد نخستین شاسی بلند خود را با نام پوروسانگوئه (Purosangue) به فروش خواهد رساند. در آن مقطع هیچ حرفی از زمان عرضه این خودرو به میان نیامد. اما حالا مشخص شده که شاسی بلند فراری در ماه سپتامبر (شهریور) پرده‌برداری می‌شود.

طبق اطلاعات موجود نیروبخش فراری پوروسانگوئه یک موتور V12 خواهد بود. درباره خروجی این موتور اطلاعاتی در دست نیست، ولی در مدل 812 Competizione قدرت تولیدی آن برابر با 830 اسب بخار است. ذکر این نکته ضروری است با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین زیست محیطی معلوم نیست این موتور چند سال در سبد محصولات فراری دوام خواهد آورد.

شاسی بلند فراری شهریور ماه یا یک موتور V12 معرفی می شود

به گفته مارانلویی‌ها این شاسی بلند در تیراژ محدود تولید خواهد شد تا مدلی خاص و جذاب بماند. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم پوروسانگوئه حداکثر 20 درصد از حجم تولید سالانه فراری را به خود اختصاص خواهد داد. به عبارت دیگر، از هر 5 دستگاه فراری فروخته شده در سال 2023، یک دستگاه پوروسانگوئه خواهد بود. نکته جالب اینکه فراری، پوروسانگوئه را یک SUV یا شاسی بلند نمی‌داند، بلکه تاکید دارد این خودرو «متفاوت از سایرین» است.

در کنار برخی ویژگی‌های پوروسانگوئه، فراری به جزئیاتی در رابطه با سری آیکونا و ابرخودروی جدید کمپانی نیز اشاره‌های داشته است. این شرکت تیراژ سری آیکونا را به حداکثر 5 درصد از کل تولید سالانه خود محدود خواهد کرد. این رقم برای مدل‌های سری Special Series، مثل 812 Competizione / 812 Competizione A هم حدود 10 درصد خواهد بود.

فراری

فراری افزوده تا سال 2026 برابر با 60 درصد از تمامی محصولات خود را با پیشرانه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی به فروش خواهد رساند. 40 درصد باقیمانده هم طبیعتا به پیشرانه‌های درون‌سوز مجهز خواهند بود.

ناگفته نماند با تولید پوروسانگوئه، فراری به جمع برندهایی مثل بنتلی، رولزرویس، استون مارتین و رقیب دیرینه یعنی لامبورگینی خواهد پیوست. به غیر از فراری، شایعاتی درباره عرضه یک خودروی شاسی بلند از سوی مکلارن نیز به گوش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی