ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان: به امید جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان ویتامین E و بتاکاروتن مصرف نکنید

کارگروه خدمات پیشگیرانه در ایالات متحده (USPSTF) در دستورالعمل جدیدی توصیه می‌کند افراد مکمل‌های بتاکاروتن و ویتامین E را به امید پیشگیری از سرطان و بیماری‌های عروقی مصرف نکنند. این کارگروه تایید می‌کند که مصرف ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

کارگروه خدمات پیشگیرانه در ایالات متحده (USPSTF) در دستورالعمل جدیدی توصیه می‌کند افراد مکمل‌های بتاکاروتن و ویتامین E را به امید پیشگیری از سرطان و بیماری‌های عروقی مصرف نکنند. این کارگروه تایید می‌کند که مصرف این مکمل‌ها نه تنها برای پیشگیری از این بیماری‌ها سودی ندارد، بلکه ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را هم افزایش دهد.

همچنین این کارگروه به این نتیجه رسیده‌ که شواهد کافی برای توصیه به مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین برای پیشگیری از چنین بیماری‌هایی وجود ندارد.

مصرف مکمل با هدف جلوگیری از بیماری قلب و سرطان

کارگروه خدمات پیشگیرانه در ایالات متحده موسوم به USPSTF سازمانی با بودجه دولتی اما مستقل است که محققان و کارشناسان به صورت داوطلبانه در آن فعالیت می‌کنند. این کارگروه معمولا توصیه‌هایی را در مورد پیشگیری از بیماری‌ها مانند نیاز به غربالگری برای سرطان مطرح می‌‌کند و معمولا پزشکان این توصیه نامه‌ها را دنبال می‌کنند.

در سال 2014، USPSTF شواهدی مبنی بر استفاده از مکمل‌ها به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌‌های قلبی عروقی مطرح کرد. در آن مقطع زمانی گفته شد که مصرف مکمل‌ها به اندازه کافی اثر ضد التهابی داشته و با آنتی‌اکسیدان آنها احتمال ابتلای افراد عادی به چنین بیماری‌هایی کاهش پیدا می‌کند. در همان زمان، کارشناسان داده‌های کافی در مورد تاثیر ویتامین E و بتاکاروتن و تاثیر محافظتی آن‌ها پیدا نکردند. حتی براساس شواهدی به نظر می‌رسید این مکمل‌ها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزایش دهد.

از سال 2014 تاکنون ده‌ها مطالعه مرتبط جدید در این زمینه منتشر شده است. مطالعات با درصد اطمینان متوسط می‌گوید مضرات مکمل بتاکاروتن بیشتر از فواید آن برای پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و سرطان است. همچنین شواهد کافی برای توصیه به مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و مولتی مینرال برای هیچ یک از این بیماری‌ها وجود ندارد.

در مقاله منتشر شده توسط وب‌سایت JAMA نویسندگان فراتر رفته و می‌‌گویند مصرف چنین مکمل‌هایی تنها هدررفتن پول است و وقتی نمی‌تواند از بیماری‌های این چنینی جلوگیری کند، فایده‌ای ندارد. با این وجود مصرف برخی مکمل‌های مانند ویتامین‌‌های دوران بارداری برای رشد جنین ضروری است. همچنین نمی‌توان منکر شد که مصرف ویتامین D برای بسیاری ضرورت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی