ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین «پلی استیشن 5 اسلیم» دنیا ساخته شد [تماشا کنید]

پلی استیشن 5 یک کنسول بازی محبوب و البته بزرگ است که انتظار می‌رود مانند نسل‌های قبلی کنسول‌های سونی، در آینده نسخه اسلیم آن از راه برسد. با این حال پیش از اینکه به صورت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

پلی استیشن 5 یک کنسول بازی محبوب و البته بزرگ است که انتظار می‌رود مانند نسل‌های قبلی کنسول‌های سونی، در آینده نسخه اسلیم آن از راه برسد. با این حال پیش از اینکه به صورت رسمی چنین محصولی معرفی شود، یک یوتیوبر تصمیم گرفته خودش دست به کار شود و اولین «پلی استیشن 5 اسلیم» دنیا را بسازد.

کانال یوتیوب «DIY Perks» با انتشار ویدیویی نحوه ساخت اولین پلی استیشن 5 اسلیم دنیا را به نمایش گذاشته که در حقیقت یک کنسول مسی باریک با اجزای اصلی PS5 است.

ساخت اولین پلی استیشن 5 اسلیم جهان

مسلما با دیدن یک کنسول مسی بسیار باریک آن‌ هم از پلی استیشنی که یک کنسول بزرگ محسوب می‌شود، شگفت‌زده می‌شوید و از خودتان می‌پرسید چه بلایی سر هیت‌سینک و منبع تغذیه آن آمده است؟

سوال درستی به ذهن‌تان رسیده چرا که علت اندازه بزرگ PS5 سونی همین قطعات هستند: سیستم خنک‌کننده و منبع تغذیه. به همین علت این یوتیوبر تصمیم گرفته آن‌ها را از کنسول جدا کند و تنها قطعات اصلی را درون یک باکس مسی قرار دهد. قطعات دیگر درون یک یونیت یا واحد خارجی (اکسترنال) قرار گرفته‌اند.

پلی استیشن 5 اسلیم

البته همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. در حقیقت این یوتیوبر بجای سیستم خنک‌کننده استاندارد کنسول سونی، به سراغ یک سیستم خنک‌کننده مایع یا آبی رفته و از عبور آب از بالای CPU مطمئن شده است. البته این کنسول مسی از چندین «پل حرارتی» هم بهره می‌برد که وظیفه آن‌ها کمک به حفظ دمای پایین قطعاتی مانند SSD و مدار توان است که روی مادربورد قرار دارند.

اگرچه سونی در سال‌های اخیر با کاهش مصرف انرژی کنسول‌هایش به سراغ نسخه اسلیم آن‌ها رفته، اما یوتیوبری که PS5 Slim را ساخته، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و به سراغ یک واحد خارجی رفته است.


منبع تغذیه و واحد خنک‌کننده خارجی

استفاده از سیستم خنک‌کننده آبی نتایج مثبتی در پی داشته و به گفته DIY Perks، دمای RAM و VRM نسبت به سیستم خنک‌کننده استاندارد پایین‌تر بوده است. البته با سیستم خنک‌کننده بزرگتر می‌توان دما را بیشتر هم پایین آورد.

در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم سونی چه برنامه‌هایی برای کنسول بازی محبوبش دارد، آیا در آینده اول PS5 Slim از راه می‌رسد یا پلی استیشن 5 پرو. شما چه فکری می‌کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی