ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون شیائومی TV A2 معرفی شد: رزولوشن 4K و دالبی ویژن

شیائومی خرداد ماه از تلویزیون‌های سری F2 با سیستم عامل Fire OS آمازون و رابط کاربری Fire TV رونمایی کرد. کمتر از یک ماه این شرکت اکنون تلویزیون‌های شیائومی TV A2 را با سیستم عامل Android ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

شیائومی خرداد ماه از تلویزیون‌های سری F2 با سیستم عامل Fire OS آمازون و رابط کاربری Fire TV رونمایی کرد. کمتر از یک ماه این شرکت اکنون تلویزیون‌های شیائومی TV A2 را با سیستم عامل Android TV معرفی کرده است.

سری تلویزیون‌های شیائومی TV A2 در چهار مدل 32، 43، 50 و 55 اینچ عرضه می‌شوند. این در حالی است که سری تلویزیون‌های شیائومی F2 در سه اندازه وارد بازار می‌شوند و خبری از مدل 32 اینچی در این سری نیست.

تمامی مدل‌ها از پنل LCD با نور پس زمینه LED بهره می‌برند. به غیر از مدل 32 اینچی که از نمایشگر HD با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل بهره می‌برد، سایر مدل‌ها 4K بوده و با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل عرضه می‌شوند.

مشخصات تلویزیون شیائومی TV A2

همه مدل‌ها از نرخ بروزرسانی 60 هرتز و زاویه دید 178 درجه بهره می‌برند. مدل‌های 4K از عمق رنگ 10 بیتی، MEMC ،HDR10 ،HLG و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های این سری از چیپست چهار هسته‌ای ARM Cortex-A55 بهره می‌برند، البته مدل 32 اینچی به جای بهره‌مندی از ARM Mali G52 MP2، با پردازنده گرافیکی ARM Mali G31 MP2 ضعیف‌تر عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است همه مدل‌ها از طراحی یکپارچه با قاب فلزی بهره می‌برند. تلویزیون‌های جدید این شرکت از بلوتوث 5.0، دو عدد پورت USB 2.0، ورودی کامپوزیت AV، پورت صوتی نوری، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسلات CI پشتیبانی می‌کنند. مدل‌های 4K از 3 پورت HDMI (1 x eARC) و WiFi دو بانده و مدل HD از دو پورت HDMI (1 x eARC)، پورت DTMB و وای‌فای تک باند بهره می‌برند.

گفتنی است همه مدل‌ها از  Dolby Audio و DTS HD پشتیبانی می‌کنند. مدل 32 اینچی به جای بهره‌مندی از دو اسپیکر 12 وات، از دو اسپیکر 10 وات بهره می‌برند. همچنین همگی مدل‌ها مجهز به دستیار هوشمند گوگل هستند.

شیائومی تاکنون تنها قیمت نسخه 55 اینچی را اعلام کرده است. این نسخه از Xiaomi TV A2 با قیمت 529 یورو در اروپا به فروش می‌رسد. هنوز مشخص نیست تلویزیون‌های این سری چه زمان به بازار عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود مدل‌های کوچکتر با قیمت پایین‌تری در دسترس کاربران قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی