ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید پژو 408 رونمایی شد؛ تبدیل نواده 405 به یک کراس اوور کوپه

نسل جدید پژو 408 رونمایی شد. با تصمیم کمپانی فرانسوی نسل سوم این خودرو پوست‌اندازی کرده و به یک کراس‌اوور کوپه یا سدان لیفتبک با ارتفاع غیرمتعارف تبدیل شده است. در نتیجه این پوست‌‌اندازی پژو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

نسل جدید پژو 408 رونمایی شد. با تصمیم کمپانی فرانسوی نسل سوم این خودرو پوست‌اندازی کرده و به یک کراس‌اوور کوپه یا سدان لیفتبک با ارتفاع غیرمتعارف تبدیل شده است. در نتیجه این پوست‌‌اندازی پژو 408 حالا باید به مصاف مدل‌هایی مثل رنو آرکانا و سیتروئن C5 X برود. از آنجایی که این خودرو چیزی بین کراس‌اوور و سدان است، می‌توان آن را رقیبی برای اشکودا اکتاویا و فورد فوکوس نیز برشمرد.

پژو 408

پژو 408 مدل 2023 بر مبنای پلتفرم EMP گروه استلانتیس تولید می‌شود. این پلتفرم پیشتر در ساخت سایر محصولات پژو به کار گرفته شده است. با 4,690 میلیمتر طول و فاصله محوری 2,787، 408 جدید اندازه‌ای یکسان با سیتروئن C5 X دارد. پژو ادعا می‌کند این خودرو جادارترین مدلی است که با نشان کمپانی وارد بازار می‌شود.

پژو 408
ابعاد پژو 408 2023 در یک نگاه

هر چند پژو 408 از نظر فنی و ظاهری اشتراکات زیادی با سیتروئن C5 X دارد، اما در نمای بیرونی جذاب‌تر و خشن‌تر از آن دیده می‌شود. ضربه‌گیرهای مشکی روی سپرها، دهانه گلگیرها و قسمت پایینی درها این خودرو را مدلی اسپرت و مناسب جاده‌های خاکی نشان می‌دهند. چراغ‌های اصلی هم همانند محصولات جدید پژو در جلو و عقب باریک و کشیده هستند.

پژو از المان‌های حاضر در بالای ستون C با نام «گوش‌های گربه» یاد می‌کند. این شرکت می‌گوید المان‌های مذکور باعث ارتقای ایرودینامیک و عبور بهتر جریان هوا می‌شوند.

پژو 408

پژو در حال حاضر یکی از دلرباترین سبک‌های طراحی داخلی را در بین برندهای غیرلوکس دارد. این مساله در رابطه با کابین 408 جدید هم کاملا ملموس است. داشبورد موسوم به i-Cockpit در این خودرو نیز استفاده شده و فضای بسیار مدرنی را پدید آورده است. این داشبورد میزبان دو نمایشگر دیجیتال است که یکی در پشت فرمان و دیگری در قسمت میانی برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت قرار دارد.

پژو 408
نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت 10 اینچی است و کمی به سمت راننده زاویه دارد تا دسترسی به آن راحت باشد.

امکانات رفاهی پژو 408 برای بازارهای مختلف متفاوت است. بسته به تریم این خودرو امکاناتی مثل ماساژور صندلی، چرم ناپا، سقف پانورامیک و سیستم صوتی 690 واتی از برند فرانسوی فوکال دارد. از تجهیزات ایمنی هم باید به مواردی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، دستیار پارک 360 درجه با 4 دوربین و سیستم دید در شب (Night Vision) اشاره کرد. آنطور که پژو وعده داده، 408 2023 با پکیج Drive Assist 2.0 قابل سفارش خواهد بود. این پکیج رانندگی نیمه‌خودروان و تغییر خودکار خط با راهنما زدن را به ارمغان می‌آورد.

اجزای سیستم صوتی پژو 408 در یک نگاه

نسخه پایه از پژو 408 جدید، همانند سیتروئن C5 X با یک موتور 1.2 لیتری PureTech وارد بازار خواهد شد. این موتور 128 اسب بخار قدرت دارد و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس 8 سرعته خودکار به محور جلو منتقل می‌شود. پژو در رابطه با شتاب و سرعت این نسخه حرفی به میان نیاورده، اما سیتروئن C5 X با همین موتور شتابی برابر با 10.4 ثانیه دارد.

پژو 408

کراس‌اوور کوپه یا سدان مرتفع پژو با دو پیشرانه هیبریدی شارژی قابل انتخاب خواهد بود. قلب اصلی این پیشرانه‌ها را که حامل کدهای 180 و 225 هستند، موتور 1.6 لیتری تشکیل می‌هد. بد نیست بدانید کدهای مذکور قدرت خروجی پیشرانه را نشان می‌دهند. درباره شتاب یا سرعت این نسخه‌ها هم اطلاعاتی در دست نیست، ولی C5 X با پیشرانه 225 شتابی برابر با 7.9 ثانیه دارد.

پژو 408

پژو به میزان مسافت قابل پیمایش مدل‌های هیبریدی شارژی در حالت تمام الکتریکی هم اشاره‌ای نداشته است. ولی پیش‌بینی می‌شود همانند نسخه‌های متناظر از سیتروئن C5 X برد حرکتی آنها بر اساس چرخه WLTP چیزی بین 55 الی 61 کیلومتر باشد. در صورت استفاده از شارژر 3.7 کیلوواتی استاندارد، شارژ باتری 12.4 کیلووات ساعتی این نسخه‌ها 3 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد. اگر از شارژر آپشنال 7.4 کیلوواتی استفاده شود، این رقم به یک ساعت و 55 دقیقه کاهش می‌یابد.

ناگفته نماند پژو 408 2023 از اوایل سال آینده به فروش خواهد رسید. برای مدل پایه از این خودروی خاص قیمتی در حدود 32 هزار یورو تخمین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • a-m
    a-m | ۷ تیر ۱۴۰۱

    کپی از ری را

مطالب پیشنهادی