ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار صوتی الکسا آمازون به‌زودی صدای افراد فوت شده را تقلید می‌کند

آمازون روی توسعه قابلیت جدیدی برای دستیار صوتی الکسا کار می‌کند که با استفاده از آن می‌تواند با کمتر از یک دقیقه گوش دادن به صدای افراد مورد نظر، آن صدا را تقلید کرده و ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

آمازون روی توسعه قابلیت جدیدی برای دستیار صوتی الکسا کار می‌کند که با استفاده از آن می‌تواند با کمتر از یک دقیقه گوش دادن به صدای افراد مورد نظر، آن صدا را تقلید کرده و مانند آنها داستان گفته و صحبت کند. این صدا می‌تواند متعلق به فردی زنده یا صدای ضبط شده از فردی فوت شده باشد.

دستیار صوتی الکسا از کمپانی آمازون، طی سال‌های گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده و اکنون کاربران بیشتری دارد.

دستیار صوتی الکسا شاید اشتباهات و باگ‌هایی داشته باشد، اما همواره رو به پیشرفت بوده و آمازون روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است. این دستیار صوتی طی چند سال گذشته به یکی از پر استفاده‌ترین دستیارهای صوتی تبدیل شده و در برخی از محصولات اختصاصی آمازون نیز به‌کار رفته است. حال آمازون می‌خواهد دستیار صوتی الکسا را به ویژگی‌های پیشرفته‌تری تجهیز کند.

دستیار صوتی الکسا به قابلیت تقلید صدا مجهز خواهد شد

دستیار صوتی الکسا

بر اساس گزارشات منتشر شده، آمازون می‌خواهد ویژگی واقعا کاربردی و محبوبی را به الکسا اضافه کند. با توجه به جزئیات این گزارش، ظاهرا الکسا خواهد توانست با کم‌تر از 1 دقیقه گوش دادن به صدای فرد مد نظر شما، صدای وی را تقلید کند و به‌مانند او برای شما داستان تعریف بکند و حرف بزند.

این ویژگی می‌تواند برای کاربرانی که عزیز از دست رفته دارند هم‌ جذاب باشد. آمازون نیز از این ویژگی به عنوان «راهی برای ماندگار کردن خاطرات» یاد می‌کند. به هر حال، دقیقا مشخص نیست که آمازون تا چه حد روی توسعه و پیشبرد پروژه این ویژگی زمان گذاشته و دقت الکسا در شبیه‌سازی صدای یک فرد حقیقی، چه‌قدر دقیق خواهد بود. همچنین تاریخ مشخصی برای در دسترس قرار گرفتن ویژگی مربوطه اعلام نشده است.

در هر صورت ایده آمازون بسیار جذاب و کاربردیست. این قابلیت می‌تواند برای بسیاری از کاربران، تداعی‌کننده خاطرات شیرین گذشته باشد. تمام این‌ها نشان می‌دهند که دستیار صوتی الکسا از همیشه بهتر ظاهر شده و آمازون تا حد زیادی روی قابلیت یادگیری ماشینی و بهبود هوش مصنوعی آن زمان گذاشته است. بنابراین باید منتظر باشیم تا ببینیم که رقبا هم قصد افزودن قابلیت مشابهی به دستیار صوتی اختصاصی خود دارند یا تنها الکسا یکه‌تاز این زمینه خواهد بود.

به نظر شما دقت الکسا در شبیه‌سازی صدای افراد به چه اندازه خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی