ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چین
تکنولوژی

چین: اینفلوئنسرهای حوزه پزشکی و مالی باید مجوز داشته باشند

دولت چین اعلام کرده که اینفلوئنسرهای برخی حوزه‌ها مانند پزشکی و مالی، برای ارائه مشاوره یا انتقال اطلاعات از طریق استریم یا پخش زنده، باید مجوز دریافت کنند. طبق قانون جدید چین که توسط اداره ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

دولت چین اعلام کرده که اینفلوئنسرهای برخی حوزه‌ها مانند پزشکی و مالی، برای ارائه مشاوره یا انتقال اطلاعات از طریق استریم یا پخش زنده، باید مجوز دریافت کنند.

طبق قانون جدید چین که توسط اداره ملی رادیو و تلویزیون در کنار وزارت فرهنگ و گردشگری اعلام شده، اینفلوئنسرها و استریمرهایی که در زمینه‌هایی مانند دارو، امور مالی، حقوق و آموزش محتوای «حرفه‌ای» خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، باید مجوزهای مربوط به رشته‌های خود را نیز دریافت کنند.

همچنین پلتفرم‌های مورد استفاده، باید مجوز استریمرها و اینفلوئنسرها را بررسی کند.

چین

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، چین ادعا کرده که با خط مشی جدید خود، باعث افزایش سطح تولیدکنندگان محتوا مستقل و عمومی می‌شود و به طور بالقوه می‌تواند با انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی مقابله کند.

دولت این کشور در طول چند سال گذشته، تلاش زیادی برای کاهش محتوای دیجیتال انجام داده است. ظهور رسانه‌هایی مانند سیستم‌های استریم و اشتراک‌گذاری سریع ویدیوها که در آن‌ها می‌توان محتوای را به صورت فوری اعلام کرد، باعث شده تا حذف اطلاعات غیرقانونی و ناخواسته سخت‌تر شود. بنابراین اقدامات زیادی برای کنترل مداوم آن‌ها پیشنهاد می‌شوند.

رشد بازار استریم آنلاین در چین

در طول چند سال گذشته، استریم‌های آنلای در چین رونق بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و به رویکرد اصلی بسیاری از کاربران برای مواردی از جمله خرید لباس و محصولات دیگر تبدیل شده است. طبق داده‌های رسمی، تا دسامبر سال 2021، بیش از 700 میلیون کاربر در چین از استریم استفاده کرده است، یعنی 68 درصد از کل جمعیت این کشور که از اینترنت استفاده می‌کنند.

چین

اپلیکیشن ویدیویی Douyin از ByteDance که همان نسخه چینی تیک‌تاک است و Kuaishou از برترین پلتفرم‌های استریم این کشور محسوب می‌شوند. همچنین پلتفرم‌های چینی مانند Huya و Douyu در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی محبوب هستند.

امکان پخش زنده، به یکی از ویژگی‌های جذاب بسیاری از پلتفرم‌ها در چند سال گذشته تبدیل شده است تا کاربران خود را بیشتر جذب کنند. در حال حاضر، برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان از جمله یوتیوب و اینستاگرام از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی