ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ظرفیت باتری سری آیفون 14 فاش شد

تا برگزاری رویداد معرفی سری آیفون 14 فاصله چندانی نداریم و تنها حدود 3 ماه زمان باقی مانده است. در این فاصله جزئیات تازه‌ای از ظرفیت باتری گوشی‌های خانواده iPhone 14 منتشر شده و بر ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۵

تا برگزاری رویداد معرفی سری آیفون 14 فاصله چندانی نداریم و تنها حدود 3 ماه زمان باقی مانده است. در این فاصله جزئیات تازه‌ای از ظرفیت باتری گوشی‌های خانواده iPhone 14 منتشر شده و بر اساس این اطلاعات، بیشتر مدل‌ها نسبت به نسل قبلی خود از باتری کوچک‌تری بهره خواهند برد.

مدتی پیش نگاهی به مدل‌های اولیه از سری گوشی‌‌های iPhone 14 داشتیم و دیدیم که گوشی‌های این سری احتمالا چه طراحی خواهند داشت. اکنون اطلاعات مهم و قابل توجهی از ظرفیت باتری این گوشی‌ها نیز انتشار یافته که نشان می‌دهد هر کدام از اعضای خانواده iPhone 14 از چه ظرفیت باتری انرژی می‌گیرند.

ظرفیت باتری سری آیفون 14 کم‌تر می‌شود

ظرفیت باتری سری آیفون 14

به نقل از منبع آگاه، ظرفیت دقیق باتری به‌کار رفته در تمام آیفون‌های بعدی اپل فاش شده است. پیش از این سری آیفون 13 و به خصوص گل سرسبد این خانواده یعنی آیفون 13 پرو مکس، شارژدهی باتری خیلی خوبی داشتند؛ به عنوان مثال آیفون 13 پرو مکس به قدری خوب ظاهر شد که شارژدهی باتری آن تقریبا از تمام گوشی‌های پرچمدار بهتر بود. یکی از دلایل اصلی این موضوع، افزایش قابل‌توجه ظرفیت باتری در کنار استفاده از سخت‌افزار بهینه‌تر محسوب می‌شد.

اکنون افشاگران از ظرفیت باتری نسل بعدی آیفون‌ها خبر داده‌اند. بنابراین ممکن است شارژدهی باتری آیفون‌های جدید در کنار استفاده از باتری حجیم‌تر و تراشه کم‌مصرف‌تر، حتی بهتر از گذشته باشد. اطلاعات فاش شده از باتری پرچمداران بعدی اپل به صورت زیر است:

  • آیفون 14: 3279 میلی‌آمپر ساعت
  • آیفون 14 پرو: 3200 میلی‌آمپر ساعت
  • آیفون 14 مکس: 4325 میلی‌آمپر ساعت
  • آیفون 14 پرو مکس: 4323 میلی‌آمپر ساعت

همان‌طور که متوجه شدید، دیگر مدل پرو مکس از بزرگ‌ترین باتری در میان برادرانش بهره‌مند نیست؛ بلکه این عنوان به آیفون 14 مکس تعلق گرفته است. آیفون 14 پرو از باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد. در مقابل اما iPhone 14 و iPhone 14 Pro Max با باتری کوچک‌تری به دست مشتریان می‌رسند.

دقیقا مشخص نیست که چرا اپل تصمیم به کاهش ظرفیت باتری در برخی مدل‌ها گرفته و هدف از این کار چه بوده است؛ اما با توجه به گزارشات و اطلاعات موجود، اپل قصد دارد تا از سیستم دوربین حرفه‌ای‌تری در این گوشی‌ها استفاده کند و احتمالا برای به‌کارگیری این مجموعه دوربین، به فضای بیشتری در داخل گوشی نیاز است. بنابراین کوپرتینویی‌ها مجبور به کاهش ظرفیت باتری به میزان نه‌چندان چشمگیری شده‌اند.

به نظر شما شارژدهی باتری سری iPhone 14 به خوبی نسل قبل خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۲ تیر ۱۴۰۱

    به نظرمن بله بهترخواهدبود،،درآیفون لزومافقط به میلی آمپرنیست ،،بانسل جدیدپردازنده که مصرف برق کمتری دارد،حتمابازدهی بیشتری نسبت به سری ۱۳دارد،،همیشه همینطوربوده

مطالب پیشنهادی