ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوکو F4 رسما معرفی شد: اسنپدراگون 870 و قیمت 399 یورو

پوکو F3 یکی از بهترین گوشی‌های این کمپانی بود که در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرد و تعداد چشمگیری از کاربران آن را خریداری کردند. این بار زیر مجموعه مستقل شیائومی با معرفی پوکو ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

پوکو F3 یکی از بهترین گوشی‌های این کمپانی بود که در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرد و تعداد چشمگیری از کاربران آن را خریداری کردند. این بار زیر مجموعه مستقل شیائومی با معرفی پوکو F4 بازگشته است. پوکو F4 جدیدترین گوشی قاتل پرچمدار این برند محسوب می‌شود که از تراشه اسنپدراگون 870، دوربین عریض 64 مگاپیکسلی و طراحی جدید بهره می‌برد.

چندی پیش بود که گوشی Redmi K40S در کشور چین معرفی شد. امروز پوکو جدیدترین قاتل پرچمدار خود را به عنوان نسخه ری-برند شده ردمی K40S معرفی کرده که می‌تواند یک دستگاه با ارزش و پر طرفدار دیگر در بازار باشد. در ادامه پیرامون ویژگی‌ها و قیمت پوکو F4 صحبت خواهیم کرد.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی پوکو F4

پوکو F4

همان‌طور که پیش‌تر وعده داده شده بود، پوکو امروز رویداد بزرگی را ترتیب داده تا از گوشی‌های جدیدش رونمایی کند. اولین گوشی، پوکو F4 بوده که یک دستگاه قاتل پرچمدار به شمار می‌رود. دومین محصول جدید پوکو نیز X4 GT نام دارد که در مطلب دیگری به جزئیات رونمایی از آن خواهیم پرداخت.

پوکو F4 در بسیاری از فاکتورها، بسیار شبیه به پوکو F3 ظاهر شده است. بنابراین حتی می‌توان گفت که Poco F4 نسخه‌ای بهبود یافته از پوکو F3 محسوب می‌شود. این دستگاه مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی است. بر اساس گفته‌ها، نمایشگر مورد اشاره از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. وزن و ضخامت پوکو F4 به ترتیب معادل 195 گرم و 7.7 میلی‌متر است. اعطای گواهینامه IP53 به این گوشی نیز به منزله مقاومت در برابر پاشش قطرات آب خواهد بود.

پوکو F4
نمایشگر6.67 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی
چیپستاسنپدراگون 870
حافظه رم6 یا 8 گیگابایتی
حافظه داخلی128 یا 256 گیگابایتی
دوربین سلفی20 مگاپیکسلی
دوربین اصلی64+8+2 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
باتری و شارژر4500 میلی‌آمپر ساعتی با شارژر 67 واتی
رابط کاربریMIUI 13 بر پایه اندروید 12
قیمت پایه399 یورو

تراشه مورد استفاده در پوکو F4 همان اسنپدراگون 870 است که در پوکو F3 و شیائومی 12X نیز به‌کار گرفته شده و همچنان عملکرد خوبی دارد. این گوشی از رابط کاربری MIUI 13 For Poco در کنار اندروید 12 استفاده می‌کند. قاتل پرچمدار جدید پوکو را می‌توان در نسخه‌هایی با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 و 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR5 تهیه کرد. مانند نسل قبل خبری از جک هدفون و پورت کارت حافظه MicroSD هم نیست.

در حالی که پوکو F3 از دوربین عریض 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد، جانشین آن به دوربین 64 مگاپیکسلی تجهیز شده است. جالب این‌که دوربین اصلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال برخوردار شده که به جلوگیری از لرزش تصویر حین فیلم‌برداری کمک می‌کند. گذشته از این موضوع، دوربین فوق‌‌عریض 8 مگاپیکسلی و عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی هم در کنار آن جا خوش کرده‌اند که البته قرار نیست کیفیت چندان خوبی داشته باشند. دوربین سلفی پوکو F4 همچنان رزولوشن 20 مگاپیکسلی دارد.

پوکو F4

در بخش سیستم صوتی، Poco F4 دارای اسپیکر استریو است. حسگر تشخیص اثر انگشت روی فریم، Wi-Fi 6 و درگاه Type-C از دیگر مشخصات قاتل پرچمدار تازه‌وارد پوکو هستند.

انرژی پوکو F4 از طریق باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر‌ ساعت تأمین می‌شود که انتظار می‌رود شارژدهی آن مشابه با نسل قبل باشد. در عوض پوکو به مشتریان این گوشی، شارژر سریع 67 واتی را در جعبه ارائه می‌دهد که به لطف آن، می‌توان پوکو F4 را طی حدود 40 دقیقه کاملا شارژ کرد. قیمت مدل‌های مختلف این گوشی تازه‌وارد به شرح زیر است:

  • مدل 6/128 گیگابایت: 399 یورو
  • مدل 8/256 گیگابایت: 449 یورو

نظر شما در مورد Poco F4 چیست؟ اگر کاربر پوکو F3 باشید، حاضر هستید به‌خاطر چند تغییر نه چندان چشمگیر، نسل جدید آن را تهیه کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad Mosavi
    Milad Mosavi | ۵ تیر ۱۴۰۱

    خوبس😀

مطالب پیشنهادی