ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ پرداخت جریمه 9.7 میلیون دلاری برای تبلیغات گمراه کننده گلکسی را پذیرفت

سال 2019 در شکایتی از سامسونگ، ادعا شده بود که غول فناوری برخی گوشی‌های گلکسی خود را به اشتباه ضد آب اعلام کرده است. حالا کره‌ای تصمیم گرفته‌اند تا برای حل‌و‌فصل کردن این پرونده قضایی، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

سال 2019 در شکایتی از سامسونگ، ادعا شده بود که غول فناوری برخی گوشی‌های گلکسی خود را به اشتباه ضد آب اعلام کرده است. حالا کره‌ای تصمیم گرفته‌اند تا برای حل‌و‌فصل کردن این پرونده قضایی، جریمه 9.7 میلیون دلاری آن را پرداخت کنند.

به گزارش SamMobile، مایکل مورفی، قاضی فدرال ایالات متحده، توافق بین سامسونگ و کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) در این پرونده طولانی مدت را اعلام کرده است.

سامسونگ

ACCC ادعا کرده بود که سامسونگ از فوریه 2016 تاکنون در بیش از 300 اطلاعیه خود، مشتریان را با ادعاهای گمراه‌کننده‌اش در مورد گوشی‌های خود فریب داده است. نیکلاس دی یانگ، وکیل سامسونگ در دادگاه امروز تایید کرد تعداد کل اطلاعیه‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند به 684 عدد می‌رسد.

تبلیغات آنلاین، تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها از جمله این اطلاعیه‌ها هستند. ظاهرا در آن‌ها نشان داده شده که با وجود قابلیت مقاومت در برابر آب، می‌توان از گوشی‌ها در استخر و سواحل نیز استفاده کرد. با این وجود، گوشی‌ها در برابر آب استخر یا آب شور مقاومت خود را حفظ نمی‌کنند.

مشکل گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ

ظاهرا در این شرایط، هنگامی که کاربران قصد داشته باشند گوشی خود را شارژ کنند و همچنان در پورت آن آب وجود داشته باشد، پیغامی برای آن‌ها نمایش داده می‌شود که در آن توصیه شده گوشی خود را شارژ نکنند! به گفته دادگاه، سامسونگ این مشکل را در مدل‌های بعدی گلکسی با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برطرف کرده است.

سامسونگ با حل‌و‌فصل کردن این پرونده، موافقت کرده که 9 آگهی تبلیغاتی برای هفت دستگاه که بین سال‌های 2016 تا 2018 منتشر شده‌اند، گمراه‌کننده بوده است. با این وجود، سامسونگ در طول این مدت و کشور استرالیا، 3 میلیون مدل گوشی گلکسی فروخته است.

دستگاه‌هایی که تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند، گلکسی S7 و S7 Edge، نسخه استاندارد و پلاس S8، نوت 8، A7 و A5 هستند. همچنین سخنگوی سامسونگ اعلام کرد که دستگاه‌ها را با آب دریا و استخر نیز به طور گسترده‌ای آزمایش کرده‌اند، اما از پایان دادن به پرنده استقبال می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی