ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات وانت آریسان ۲
خودرو

نگاهی بر مشخصات وانت آریسان ۲ ایران‌خودرو با موتور دوگانه‌سوز

ایران‌خودرو به تازگی از وانت آریسان ۲ رونمایی کرده است. این خودرو نسخه بهبودیافته آریسان بوده و از پیشرانه قوی‌تری استفاده می‌کند. ولی از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. در ادامه به ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

ایران‌خودرو به تازگی از وانت آریسان ۲ رونمایی کرده است. این خودرو نسخه بهبودیافته آریسان بوده و از پیشرانه قوی‌تری استفاده می‌کند. ولی از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. در ادامه به بررسی مختصر مشخصات وانت آریسان ۲ می‌پردازیم.

نسخه ۲ وانت آریسان ایران‌خودرو از لحاظ مشخصات فنی تفاوت بسیاری با آریسان قبلی دارد. این ماشین به موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندره +UX7 مجهز است که می‌تواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. بر خلاف مدل قبلی، نیروی پیشرانه نه به چرخ‌های عقب، بلکه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو وارد می‌شود. به بیان بهتر، آریسان ۲ یک خودروی دیفرانسیل جلو (FWD) است.

ظرفیت بار مجاز وانت جدید ایران‌خودرو حدود ۶۰۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت تاب‌آوری آن به یک تن می‌رسد. از دیگر مشخصات وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز می‌توان به ظرفیت مخزن سی‌ان‌جی ۷۵ لیتری و ظرفیت باک بنزین ۴۰ لیتری اشاره کرد. این خودرو موفق به اخذ گواهی استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است.

از لحاظ کیفی باید گفت که آریسان دو ابتدا با دو ستاره کیفی و سپس با سه ستاره کیفی تولید خواهد شد. باک بنزین و زاپاس به منظور افزایش ایمنی به زیر بدنه انتقال یافته‌اند. این ماشین دارای امکانات و تجهیزات ایمنی متعدد از جمله کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای ABS، EBD، فرمان هیدرولیک، ترمز دیسکی و کاسه‌ای عقب، شیشه‌های برقی، سیستم پخش بلوتوث و ... است.

تولید آریسان ۲ هم‌اکنون در کارخانه خراسان آغاز شده و می‌توان انتظار داشت که این ماشین در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m tavana
    m tavana | ۳ تیر ۱۴۰۱

    واقعا مدیریت ايران خودرو چطور فکر می کنه؟ کسی که وانت می‌خره، میخواد باهاش کارکنه، خرج زندگی رو دربیاره. این موتور روغن 0w20نیاز داره. ارزان‌ترین نرخ برای 4لیتر این روغن، 2میلیون و هشتصد هزار تومان هست. با فیلترها و هزینه تعویض، به سه میلیون هم میرسه. واقعا یه راننده چقدر باید کرایه بگیره تا هزینه این استهلاک دربیاد؟
    مدیریت سایپا ماشین میسازه ظاهر و امکانات خوب بعد تو اونهمه تجهیزات پرادعا یه موتور نمیتونن بسازن. حتی نرفتن سراغ کمپانی های دیگه که بیان اینجا و براشون یه موتور قدرتمند دولیتری بسازن و رفتن التماس ایران خودرو که موتور تیوفایو رو بدن روی شاهین نصب بشه که فعلا خبری نیست. ایران خودرو هم بجای اینکه همون موتور هارو که مورد اقبال عمومیه توسعه بده و بفکر نسل جدید موتور باشه، اومده موتور سی سال پیش رو بهینه کرده و این بهینگی همراه با یکسری هزینه ها بر دوش مالکان خواهد بود که اولینش، گرون بودن روغن موتور هست. حالا چه وانت چه پژو پارس ای ال ایکس... بعد بنز، نمیتونه استاندارد های اینارو پاس کنه... اینهمه ادعا و هزینه، دریغ از یک طراحی موفق به روز. الان در اروپا موتور هایی که بالای پنج لیتر در 100کیلومتر مصرف داشنه باشن، گواهی سی ان کپ رو دریافت نمی کنن و اجازه تردد در اتحادیه اروپا رو ندارن. برای همین جانشین پلیس راهور گفت از محل فروش سرانه بنزین حقوق میدیم... حالا ما التماس می کنیم همین ماشین ها بناممون دربیاد. یا يکی از اقوام که منتظر نشسته بگن شاهین با موتور تیوفایو سریع بره بخره! من بهش گفتم محاله ایران خودرو اینکارو بکنه. البته اگه این اتفاق بیفته، تو رنج قیمت دویست و هفت و پارس، شاهین میتونه یه انتخاب بهتر باشه

مطالب پیشنهادی