ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مار پیتون
علمی

یک مار پیتون غول‌پیکر 100 کیلویی در آمریکا به دام انداخته شد [تماشا کنید]

زیست شناسان در ایالت فلوریدا یک مار پیتون برمه‌ای را شکار کرده‌اند که تقریبا 5.5 متر طول و نزدیک به 100 کیلوگرم وزن دارد و حامل 122 تخم است. طبق گزارش‌های موجود، این بزرگترین و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

زیست شناسان در ایالت فلوریدا یک مار پیتون برمه‌ای را شکار کرده‌اند که تقریبا 5.5 متر طول و نزدیک به 100 کیلوگرم وزن دارد و حامل 122 تخم است. طبق گزارش‌های موجود، این بزرگترین و سنگین‌ترین مار پیتون برمه‌ای است که تاکنون در تالاب اورگلیدز این ایالت کشف شده است.

محققان این مار ماده را در اعماق جنگل‌های ایالتی Picayune Strand واقع در شهرستان کلیر، فلوریدا و به شیوه جالبی پیدا کردند. در واقع این تیم از یک مار پیشاهنگ به نام دیونیزوس (یا به اختصار دیون) برای کشف این مار عظیم استفاده کرده که به سنسور رادیویی مجهز شده بود.

«ایان بارتوشک»، زیست شناس حیات وحش می‌گوید:

«چگونه سوزن را در انبار کاه پیدا می‌کنید؟ برای این کار می‌توانید از آهنربا استفاده کنید و به روشی مشابه، مارهای پیشاهنگ نر ما جذب بزرگترین ماده‌های اطراف می‌شوند. ما می‌دانستیم که او به دلایلی در آن منطقه حضور دارد و با کمک او بزرگ‌ترین مار ماده‌ای که تاکنون دیده‌ایم را پیدا کردیم.»

محققان و زیست‌شناسان سپس با انجام بررسی‌های بیشتر روی این مار عظیم‌الجثه متوجه شدند که او پیش از شکار، یک گوزن دم سفید بالغ را خورده است.

همچنین شبکه علمی نشنال جئوگرافیک (National Geographic) از کشف این مار بزرگ که به عنوان بخشی از برنامه ایالت فلوریدا برای حذف مارهای پیتون انجام شده، یک مستند تهیه کرده که روی ویژگی‌های آن‌ها مانند تکثیر سریع و خطرات آن مانند کاهش حیات وحش بومی منطقه تاکید دارد.

برنامه حذف مار پیتون از ایالت فلوریدا

برنامه حفاظت از محیط زیست حذف مارها‌ی پیتون این ایالت از سال 2013 آغاز شده و تاکنون بیش از 1000 مار در حدود منطقه‌ای به اندازه 258 کیلومتر در جنوب غربی فلوریدا حذف شده است. محققان دانشگاه فلوریدا تاکنون در بررسی‌های خود 24 گونه پستاندار، 47 گونه پرنده و دو گونه خزنده را از معده پیتون‌ها ثبت کرده‌اند. به عقیده محققان، این مارها عاشق آب و هوا و شرایط این ایالت هستند.

به گفته مقامات، پیش از کشف جدید، بزرگترین مار پیتونی که از طریق برنامه حفاظت از محیط زیست حذف شده بود، 84 کیلوگرم وزن داشته است. این برنامه به مدت دو هفته در ماه آگوست اجرا می‌شود و شرکت‌کنندگان برای دریافت جوایزی از جمله 2500 دلار برای گرفتن بیشترین مار پیتون با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی