ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

iOS 16 جداسازی پیامک‌های شخصی و کاری در آیفون‌های دو سیمکارته را ممکن می‌کند

سیستم عامل iOS 16 اگرچه طراحی چندان متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد، اما چندین قابلیت تازه و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها، امکان جداسازی پیامک‌های هر سیمکارت در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

سیستم عامل iOS 16 اگرچه طراحی چندان متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد، اما چندین قابلیت تازه و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها، امکان جداسازی پیامک‌های هر سیمکارت در اپ Messages برای آیفون‌های دو سیمکارته است. بنابراین می‌توانید پیامک‌های شخصی و کاری را از یکدیگر جدا کنید.

جداسازی پیام‌ها در iOS 16

قابلیت جدید Messages در دومین بتای iOS 16 وجود دارد و این بتا از روز چهارشنبه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. اپل می‌گوید با این قابلیت می‌توان پیام‌ها را جدا کرد:

«Messages حالا از قابلیتی پشتیبانی می‌کند که به کاربران با آیفون‌های دو سیمکارته اجازه می‌دهد که پیام‌های خود را بر اساس سیمکارت، فیلتر کنند.»

زمانی که این قابلیت فعال شود، هم پیام‌های iMessages و هم پیامک‌ها (SMS/MMS) را می‌توانید از یکدیگر جدا کنید.

به نظر می‌رسد برای جداسازی پیام‌ها بر اساس سیمکارت باید به تنظیمات و سپس Messages و Filter Unknown Senders بروید. سپس کاربران باید به اپ Messages بروند و گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای اپ را انتخاب کنند. حالا یک منو با گزینه مرتب کردن پیام‌ها بر اساس تمام خط‌ها یا هر سیمکارت به نمایش گذاشته می‌شود.

صاحبان آیفون XS و مدل‌های جدیدتر با درگاه مخصوص دو سیمکارت نانو و سیمکارت دیجیتال eSIM می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. البته همانطور که می‌دانید آیفون‌ها با دو درگاه سیمکارت فیزیکی و نه eSIM در ایران کاربرد دارند.

در حال حاضر اپل در حاضر انتشار بتاهای مختلف سیستم عامل iOS 16 است تا برای عرضه عمومی آن در پاییز پیش رو آماده شود. انتظار می‌رود این سیستم عامل همراه با گوشی‌های سری آیفون 14 از راه برسد. اپل احتمالا در روزهای پایانی شهریور مراسمی برای رونمایی از نسل بعدی آیفون‌ها برگزار خواهد کرد و سپس آن‌ها را اوایل مهر در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. بنابراین iOS 16 هم احتمالا اوایل مهر ماه منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی