ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ام‌وی‌ام X55 پرو
خودرو

ام‌وی‌ام X55 پرو در کارشو نمایندگی ۷۷۷ رونمایی شد

‌‌جمعه شب کارشو نمایندگی ۷۷۷ مدیران خودرو در ارگ تجاری تجریش افتتاح شد. این افتتاحیه با رونمایی محصول جدید شرکت مدیران خودرو یعنی ام‌وی‌ام X55 پرو همراه بود.‌‌‌ این برنامه با حضور علاقه‌مندان، اصحاب رسانه، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۵


‌جمعه شب کارشو نمایندگی ۷۷۷ مدیران خودرو در ارگ تجاری تجریش افتتاح شد. این افتتاحیه با رونمایی محصول جدید شرکت مدیران خودرو یعنی ام‌وی‌ام X55 پرو همراه بود.‌‌‌

این برنامه با حضور علاقه‌مندان، اصحاب رسانه، مدیران ارشد صنایع خودروسازی مدیران و مسئولان نمایندگی ۷۷۷ مدیران خودرو فیس‌لیفت ام‌وی‌ام X55 رونمایی شد. این خودرو که مثل X22 جدید با پسوند پرو (PRO) عرضه خواهد شد، محصولی است که قصد دارد بیش از پیش جوانان را به خود جذب کند.

X55 پرو از امکاناتی مثل سانروف، فرمان برقی و کول باکس بهره می‌برد. محصول جدید مدیران خودرو با شتاب حدودی ۱۰ ثانیه و قیمت ۹۵۳ میلیون تومان یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که خطوط قرمز روی بدنه و جلوپنجره کهکشانی باعث شده که نسبت به نسخه نه چندان پرفروش قبلی، ظاهر جذابی پیدا کند.

در مراسم رونمایی از X55 PRO فعالیت کارشو نمایندگی ۷۷۷ رسما در ارگ تجاری تجریش آغاز شد. این نمایندگی علاوه بر ارگ تجاری تجریش در مجتمع اپال و مهراد مال کرج نیز حضور فعالی دارد و مشتریان می‌توانند با مراجعه به این مراکز در فضایی خانوادگی محصولات قابل عرضه در نمایندگی ۷۷۷ را مورد بررسی قرار دهند و با کارشناسان فروش به شکل مستقیم صحبت کنند. باتوجه به اینکه رتبه یک فروش در بین تمامی نمایندگی‌های مدیران خودرو در اختیار ۷۷۷ است، این شرکت با اداره تحویل اختصاصی فضای راحتی برای مشتریانش ایجاد کرده است.

طی چند سال اخیر، بازار خودرو کشورمان حتی نسبت به قبل نیز سرمایه‌ای‌تر شده است و همین عامل باعث شده تا توجه کمپانی های ثروتمند و هولدینگ های بزرگ مالی نسبت به این بازار جلب شود و سطح تازه ای از رقابت در این بازار شکل بگیرد، اما اخیرا و با فعال شدن سامانه جامع فروش خودرو وزارت صمت، در آمد نمایندگی های فروش نیز در معرض مخاطره قرار گرفته است و برخی از شرکت های فعال در این حوزه را وادار به ارائه خدماتی تازه کرده است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که براساس قوانین تازه و فروش از طریق سامانه جامع، دیگر نمایندگی های خودروسازان در سطح شهر، نقش پر رنگی در فروش خودروهای صفر کیلومتر ندارند و سبک کاری ایشان که مبتنی بر موقعیت نمایندگی و تبلیغات بود، به سطحی تازه از نظر خدمات و تبلیغات ارتقاء یافته است که چالش‌هایی را برای نمایندگان کوچکتر و فرصت هایی را برای شرکت‌های حرفه ای فعال در بازار خودرو فراهم آورده است.

مدیران خودرو کد 777

در همین رابطه به سراغ یکی از موفق ترین نمایندگان مدیران خودرو در سالهای اخیر رفتیم و از جناب آقای ناصر فتوره چیان (مدیر بازاریابی نمایندگی کد 777 مدیران خودرو) سوالاتی را در رابطه با شرایط تازه فعالیت نمایندگان مجاز خودروسازان براساس الگوی کاری مبتنی بر فروش از طریق سامانه جامع، پرسیدیم.

فتوره چیان در رابطه با شرایط جدید بازار خودرو کشور پس از فعال شدن سامانه فروش جامع خودرو معتقد است که: «برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت از نظر مدیریتی و بازاریابی، حالا به رکنی اساسی در رقابت در بازار خودرو چینی تبدیل شده است که البته شامل تدوین فرآیند های جذب و نگهداشت مشتری و بهبود ارائه خدمات مستمر می شود، جذب استعدادها و آموزش های مستمر می شود تا سطح خدمات دهی متفاوتی را نسبت به گذشته ایجاد نماییم. افتتاح سه شعبه در شهرهای کرج و تهران با کد 777، حضور در 3 مجتمع تجاری در قالب کارشو، و افزایش شوروم های فروش در میان مدت و برنامه ریزی برای فعال شدن یک مرکز خدمات پس از فروش نیز در همین راستا انجام شده است.»

بازار خودرو

مشتریان نیز طبیعتا در بلند مدت از این رقابت منتفع می شوند و به نوعی می‌توان گفت که کسب و کار نمایندگی خودرو از فعالیتی سنتی (براساس نمایشگاه خودرو)، به تدریج در حال تبدیل شدن به یک فعالیت حرفه ای با سازماندهی شرکتی است که پیش از این کمتر در ایران دیده شده است.

برای مثال، خدمات دهی به شیوه 3S که شامل فعالیت های فروش و خدمات پس از فروش به شکل توامان می شود در کنار سرویس ویژه جایگزینی خودروهای دست دوم با نو (فعالیت در بازار خودروهای کارکرده) از جمله ابداعاتی است که سالهاست در بازار خودرو جهان رایج بوده اما اخیرا در ایران نیز پیاده سازی شده است.

به گفته فتوره چیان، «نمایندگی 777 مدیران خودرو نیز در همین راستا گام بر می دارد و برنامه توسعه ای بزرگی را تدارک دیده است. این نمایندگی در تهران و کرج چهار شعبه فعال دارد و در حال حاضر به عنوان رتبه یک فروش کشور شناخته می‌شود. با توجه به شرایط جدید خرید خودرو در ایران و لزوم ثبت نام در سامانه جامع تخصیص خودرو، انتخاب نمایندگی کد 777 می‌تواند خاطر مشتریان را از بابت خدمات فروش و پس از فروش آسوده نگه دارد.»

مدیران خودرو کد 777

از جمله دیگر روش های این نمایندگی برای افزایش رضایت مشتریان به گفته مدیریت بازاریابی این شرکت: «اداره تحویل اختصاصی خودرو، امکان تست خودرو در پیست نمایندگی، ارائه کارواش، بنزین رایگان و هدایای ویژه در هنگام تحویل خودرو به مشتری، تحویل خودرو به صورت رایگان در شهر محل سکونت مشتری، راهنمایی مشتری برای ثبت نام در سامانه تخصیص خودرو به همراه اعلام نتایج قرعه کشی، مرکز تماس اختصاصی برای پاسخگویی دائمی به مشتریان است که نتایج آن به شکل مستمر توسط مدیران شرکت مورد پایش قرار می گیرد.»

با این حساب می توان گفت که در بازار انحصاری و غیر رقابتی خودرو ایران٬‌ سرانجام روزنه ای هرچند کوچک برای خدمات دهی رقابتی به مشتریان ایجاد شده است که می تواند مزیت هایی را برای ایشان به همراه داشته باشد. امید آنکه در نهایت با باز شدن پنجره واردات٬‌ مشتریان ایرانی نیز پس از سالها بتوانند٬‌ در کنار خدمات مدرن به خودروهای مدرن و خوش قیمت تری دسترسی داشته باشند و سرانجام با حضور شرکت های حرفه ای٬‌ شرایط سخت سال های اخیر بازار خودرو کشورمان تا حدی تسهیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی