ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات: تعرفه پست طبق تورم باید 120 درصد افزایش پیدا می‌کرد اما 40 درصد گران شد

وزیر ارتباطات با اشاره به تورم کشور طی سه سال گذشته اظهار داشت تعرفه پستی طبق تورم بایستی تا 120 درصد افزایش پیدا می‌کرد اما تنها افزایش 40 درصدی داشته است. زارع‌پور اعتقاد دارد این ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

وزیر ارتباطات با اشاره به تورم کشور طی سه سال گذشته اظهار داشت تعرفه پستی طبق تورم بایستی تا 120 درصد افزایش پیدا می‌کرد اما تنها افزایش 40 درصدی داشته است. زارع‌پور اعتقاد دارد این افزایش موجب رخ دادن اتفاق ویژه‌ای برای کسب‌وکارها نشده است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با برنا، در واکنش به افزایش تعرفه پستی گفت: «تعرفه‌های پست از سال 1398 تا امسال افزایش پیدا نکرده بود. شما به من بگویید در کشور ما چه چیزی از سال 98 افزایش پیدا نکرده و چند درصد افزایش داشتند؟»

او با بیان اینکه طبق آمارهای بانک مرکزی تورم در این سه سال بیش از 120 درصد بوده است، اظهار داشت: «پست هم یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است و تمام هزینه‌های آن اعم از حقوق پرسنل، زیرساخت‌ها و کامیون‌هایش از محل درآمدی است که از مردم دریافت می‌کند و دولت هیچ کمکی نمی‌کند.»

وزیر ارتباطات با اشاره به زیان‌ده بودن پست و ساخت 150تا 200 میلیارد ضرر در ماه، تاکید کرد این شرکت اگر با این روند جلو برود و تعرفه‌ها افزایش نیابد ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که بخواهد خدمت‌رسانی کند.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت تعرفه پست موجب اخلال جدی در برخی مشاغل خرد که در بستر فضای مجازی فعالند شده است اظهار داشت:

«اگر بخواهیم طبق تورم افزایش بدهیم باید 120 درصد افزایش پیدا می کرد اما الان حداکثر افزایش 40 درصدی اتفاق افتاده و به نظرم اتفاق ویژه‌ای برای کسب‌و‌کارها نیفتاده است. پیش از این اعلام کردم که هر کس حاضر است که جنس‌هایش را به قیمت سال 1398 بفروشد ما هم با تعرفه سال 98 حساب می کنیم.»

زارع‌پور در پاسخ به سوالی درباره عدم پذیرش پست سفارشی توسط برخی دفاتر پستی و همچنین افزایش بیش از 40درصدی تعرفه پستی در برخی مراکز گفت: «اگر رشد تعرفه بیشتر از 40 درصد بوده مردم با 193 تماس بگیرند. سازوکار ویژه‌ای دیده شده تا به این تخلف رسیدگی شود و اگر مبلغ اضافه دریافت شده باشد، عودت داده خواهد شد.»

گفتنی است زارع‌پور در حالی از عدم کمک‌های دولتی به پست سخن می‌گوید که طبق صورت مالی شرکت ملی پست در کدال، دولت در سال 1399 نزدیک به 90 میلیارد تومان جهت جبران قیمت تمام شده خدمات توسط دولت دریافتی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیماا
    نیماا | ۴ تیر ۱۴۰۱

    ما از کجا بدانیم که مثلا قیمت پست یک بسته پارسال چقدر بوده و امسال چقدر بیشتر شده. یعنی این وزارت نمی توانست خود افزایش خدمات پست را بررسی و جلوی سودجویی را بگیرد؟ بعد مگر حقوق ها 40 درصد افزایش داشته که ایشان با طلبکاری از عدم افزایش 120 درصدی میگه؟

  • Enasiri725
    Enasiri725 | ۴ تیر ۱۴۰۱

    یعنی یک فرد چقدر میتونه پر رو باشه؟! فکر توی یک تیم باشی بعد تیمت 20 گل بخوره و بعد تو بگی من از بقیه کمتر بد بازی کردم.بقیه خیلی بد بودن اما من خیلی کمتر بد بودم .

مطالب پیشنهادی