ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

چگونه تنظیمات اینترنت ایرانسل را روی گوشی خود فعال کنیم؟

فعالسازی اینترنت ایرانسل روی تلفن همراه به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۵ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۵

اگر به تازگی گوشی جدید یا سیم کارت ایرانسل خریداری کرده‌اید، برای استفاده از اینترنت همراه بایستی تنظیمات لازم را روی گوشی خود انجام دهید. فعالسازی اینترنت ایرانسل هم به صورت دستی انجام شده و هم با استفاده از یک کد USSD می‌توانید به راحتی آن را دریافت و فعال کنید. در ادامه با آموزش فعال کردن اینترنت ایرانسل همراه دیجیاتو باشید.

برای استفاده از اینترنت همراه ایرانسل ابتدا بایستی از نواحی تحت پوشش این اپراتور آگاه شوید، اگرچه اولین اپراتور دیجیتال کشور، اکثر نقاط ایران پهناور را پوشش می‌دهد اما شاید شما در مکانی حضور داشته باشید که تحت پوشش ایرانسل نیست.

ایرانسل در حال حاضر ارائه دهنده انواع اینترنت 3G، 4G و 4.5G است که بسته به اینکه دستگاه شما (موبایل یا تبلت) از چه اینترنتی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. اینترنت 5G ایرانسل نیز در برخی مناطق پشتیبانی می‌شود اما این نقاط پشتیبانی بسیار محدودند.

برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل می‌توانید به یکی از دو روش تنظیم دستی یا دریافت خودکار اقدام کنید. لازم به ذکر است در بیشتر مواقع، با قراردادن سیم‌کارت ایرانسل در گوشی، به طور خودکار تنظیمات فعال‌سازی اینترنت برای شما ارسال می‌شود که کافی است آن را نصب کنید. اگر سوال شما این است که «چگونه اینترنت ایرانسل را فعال کنیم؟»، در ادامه با روش‌های کاربردی و سریع پاسختان را می‌دهیم.

فهرست مطالب

کد فعال کردن اینترنت ایرانسل

ساده‌ترین روش برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، شماره‌گیری کد دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل است. این شماره به تنظیم اینترنت ایرانسل در سیم‌کارت شما کمک خواهد کرد.

کد فعال سازی اینترنت ایرانسل #2*4*555* است که با سیم کارت ایرانسل باید آن را شماره‌گیری کنید تا تنظیمات برای شما ارسال می‌شود.

آموزش اینترنت ایرانسل

با کلیک روی تنظیمات ارسال شده، کافی است گزینه "install" را انتخاب کرده و پس از نمایش پیغام "installation completed" تنظیمات فعال شده و می‌توانید با روشن کردن اینترنت همراه، از اینترنت این اپراتور استفاده کنید.

فعالسازی اینترنت ایرانسل

به صورت آنلاین نیز می‌توانید این تنظیمات را روی گوشی خود دریافت کنید. برای این کار کافی است به وبسایت ایرانسل مراجعه کرده و به بخش دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه بروید. در ادامه به دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل نیز خواهیم پرداخت.

اینترنت همراه

در این صفحه کافی است شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید. سپس تنظیمات برای شما ارسال شده و طبق توضیحات بالا جهت فعالسازی آن اقدام کنید. اگر هم فعال کردن اینترنت ایرانسل از این روش‌ها برایتان کارساز نبود، شاید استفاده از تنظیمات دستی راه چاره باشد.

تنظیم دستی اینترنت ایرانسل

تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل یکی دیگر از راه‌های بهره‌مندی از اینترنت موبایل است؛ اما بسته به اینکه مدل دستگاه شما چیست، روش اجرای تنظیمات تفاوت می‌کند. با توجه به آخرین آمارهای منتشر شده از سوی کافه بازار، 20 درصد از ایرانی‌ها از موبایل‌ها با سیستم عامل پایین‌تر از اندروید 8 استفاده می‌کنند.

ار همین رو برای این بخش، آموزش فعال تنظیم دستی نقطه دستیابی ایرانسل را برای سه مدل اندروید توضیح می‌دهیم.

اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید و سیستم عامل آن نسخه‌های قدیمی پایین‌تر از 4 است، ابتدا بایستی به بخش تنظیمات برای تنظیم اینترنت ایرانسل بروید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل

سپس به بخش «بی‌سیم و شبکه‌ها» رفته و از آنجا گزینه «شبکه‌های موبایل» را انتخاب کنید. حال به بخش «نام‌های نقطه دستیابی» بروید و و در بخش APN باید عبارت mtnirancell و در بخش Connection Name عبارت Irancell-Internet را نوشته و آن را ذخیره کنید. حال با انتخاب فعال‌سازی داده‌ها، می‌توانید از اینترنت همراه خود بهره‌مند شوید.

اما اگر سیستم عامل گوشی شما اندروید 4 تا 7 به بالا را پشتیبانی می‌کند، بایستی مطابق با روشی که در ادامه گفته می‌شود جهت تنظیم APN ایرانسل عمل کنید. ابتدا باز هم به بخش تنظیمات رفته، سپس More Settings (بیشتر) را انتخاب کرده و در صفحه جدید روی Mobile Networks (شبکه‌های بیشتر) کلیک کنید.

فعالسازی اینترنت ایرانسل

در صفحه جدید بسته به اینکه گوشی شما تک سیم کارت یا دو سیم کارت بوده، به بخش Access Point Name (نام‌های نقطه دستیابی) رفته و حال بایستی یک APN جدید ایجاد کنید. برای این کار کافی است کلید سمت چپ کنار Home روی گوشی خود را زده و New APN را انتخاب کنید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل

بخش Name و APN را به ترتیب با عبارت‌های "Irancell-Internet" و "mtnirancell" پر کنید. بار دیگر کلیدی که در سمت چپ Home گوشی شما تعبیه شده را زده و Save را انتخاب کنید. حال می‌توانید از اینترنت گوشی خود استفاده کنید.

کاربران تلفن‌های اندرویدی نسخه 8 به بالا برای تنظیم دستی تنظیمات نقطه دستیابی ایرانسل بایستی به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و

فعالسازی اینترنت ایرانسل

سپس به بخش conections رفته و گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید. در صفحه جدید از Access Point Names می‌توانید جهت ثبت دستی تنظیمات ایرانسل اقدام کنید.

بخش Name و APN را به ترتیب با عبارت‌های "Irancell-Internet" و "mtnirancell" پر کنید. بار دیگر کلیدی که در سمت چپ Home گوشی شما تعبیه شده را زده و Save را انتخاب کنید.

تنظیم دستی اینترنت ایرانسل روی iOS اما قدری متفاوت است. برای فعالسازی اینترنت ایرانسل به صورت دستی در آیفون و آیپد بایستی به بخش تنظیمات رفته و شبکه اینترنت همراه (Cellular) را انتخاب کنید.

اینترنت همراه در iOS

حال گزینه Cellular Data Options را انتخاب کرده و سپس روی Cellular Data Network بزنید. البته این گزینه در نسخه‌های جدید iOS در همان صفحه Cellular نمایش داده می‌شود.

تنظیمات اینترنت ایرانسل آیفون

در صفحه جدید کافی است عبارت mtnirancell را در فیلد APN درج و آن را ذخیره کنید تا بتوانید از اینترنت ایرانسل روی دستگاه خود بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

حال که فعال سازی اینترنت ایرانسل و تنظیم اینترنت ایرانسل را پشت سر گذاشتید، می‌توانید از اینترنت همراه تلفن خود استفاده کنید.

اگر به دنبال بسته رایگان نیز هستید می‌توانید روش‌های دریافت اینترنت رایگان را در دیجیاتو دنبال کنید. در بخش نظرات می‌توانید تجارب و پیشنهادات خود پیرامون فعال کردن اینترنت ایرانسل را با ما در میان بگذارید.


سوالات متداول کاربران

کد دریافت و فعالسازی تنظیمات اینترنت ایرانسل چیست؟ با این روش، چگونه اینترنت ایرانسل را فعال کنیم؟

با شماره‌گیری کد فعالسازی اینترنت ایرانسل #2*4*555*، می‌توانید تنظیمات اینترنت ایرانسل برای گوشی خود را دریافت و آن را نصب کنید. کد فعالسازی اینترنت ایرانسل به‌سرعت برایتان ارسال می‌شود.

تنظیم اینترنت ایرانسل روی گوشی آیفون چگونه است؟

جهت فعالسازی اینترنت ایرانسل روی گوشی آیفون بایستی به صورت دستی اقدام کنید و از بخش تنظیمات، گزینه APN را یافته و تنظیم کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی