ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف سقف دلاری برای واردات خودرو
خودرو

سقف دلاری واردات خودرو برداشته شد؟

بندهای مختلف آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به طور قطعی تعریف و مورد تأیید قرار نگرفته است. روزانه اخبار و گزارش‌های متعددی از زبان مسئولی مختلف، درباره شرایط واردات خودرو نقل و منتشر می‌شود. جدیدترین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

بندهای مختلف آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به طور قطعی تعریف و مورد تأیید قرار نگرفته است. روزانه اخبار و گزارش‌های متعددی از زبان مسئولی مختلف، درباره شرایط واردات خودرو نقل و منتشر می‌شود. جدیدترین خبر، به حذف سقف دلاری برای واردات خودرو و کنترل فرایند از طریق تعرفه اشاره می‌کند.

با توجه به تدوین آیین‌نامه، ازسرگیری واردات خودرو در گرو تصویب آیین‌نامه توسط هیئت دولت است. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، سقف دلاری برای جواز ورود خودروهای خارجی به بازار ایران حذف شده و در عوض فرایند واردات از طریق تعرفه‌ها کنترل می‌شود.

بدین ترتیب، خودروهای وارداتی ارزان‌قیمت و اقتصادی مشمول تعرفه کمتر و خودروهای گران و لوکس ملزم به پرداخت تعرفه بیشتری می‌شوند. تعرفه واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار بین ۵ الی ۱۰ درصد، و تعرفه واردات خودروهای ۴۰ یا ۵۰ هزار دلاری بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد تعریف شده است! به بیان بهتر، هرچه قیمت خودرو در بازار جهانی بیشتر باشد، تعرفه بالاتری به آن تعلق می‌گیرد.

حذف سقف دلاری برای واردات خودرو به واردکنندگان اجازه می‌دهد تنوع محصولات را افزایش داده و نیاز مشتریان مختلف را برطرف سازند. از طرف دیگر، اعمال تعرفه‌ها به عنوان عامل مشوق برای ورود خودروهای ارزان‌قیمت است تا قشر کم‌درآمد جامعه نیز بتواند سهمی از واردات خودرو داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی