ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز Vision EQXX رکورد خودش را شکست؛ پیمایش 1202 کیلومتر با یک بار شارژ

چند هفته قبل بود که کانسپت فوق پیشرفته مرسدس بنز Vision EQXX توانست با یک بار شارژ مسافت 1007 کیلومتری بین دو شهر سیندلفینگن آلمان و کاسیس فرانسه را طی کند. حالا خبر می‌رسد این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

چند هفته قبل بود که کانسپت فوق پیشرفته مرسدس بنز Vision EQXX توانست با یک بار شارژ مسافت 1007 کیلومتری بین دو شهر سیندلفینگن آلمان و کاسیس فرانسه را طی کند. حالا خبر می‌رسد این کانسپت موفق به شکستن رکورد خود شده و مسافت 1202 کیلومتری بین اشتوتگارت آلمان تا پیست سیلورستون انگلستان را بدون نیاز به شارژ پشت سر گذاشته است.

مرسدس بنز Vision EQXX

سفر دو روزه مرسدس بنز Vision EQXX تقریبا 14 ساعت و 30 دقیقه طول کشیده است. آنچه که اهمیت این رکورد را دو چندان می‌کند، تطابق کامل آن با شرایط واقعی به خاطر وجود ترافیک و استفاده از جاده‌های روزمره است. در کنار این، مرسدس بنز تاکید کرده بیش از 8 ساعت از این سفر با کولر روشن طی شده و در فروشگاه مرسدس بنز در براکلی انگلستان توقف صورت گرفته است.

مرسدس بنز Vision EQXX

پس از رسیدن به پیست سیلور استون، نیک دی ورایز راننده مسابقات فرمول E، پشت فرمان نشسته و 11 دور دیگر، با حداکثر سرعت ممکن یعنی 87 مایل یا 140 کیلومتر با این مفهومی برقی در پیست رانندگی کرده است.

در این سفر Vision EQXX در هر صد کیلومتر مسافت، 8.3 کیلووات ساعت مصرف کرده و میانگین سرعت آن 83 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. بد نیست بدانید در سفر قبلی به کاسیس فرانسه، این مفهومی رکورد مصرف 8.7 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر را ثبت کرده بود.

مرسدس بنز Vision EQXX
مقصد نهایی کانسپت مرسدس Vision EQXX جشنواره سرعت گودوود بود.

با وجود گذشت چند ماه از زمان رونمایی و رکوردگیری‌های مختلف، مرسدس بنز هنوز از پرداختن به مشخصات باتری Vision EQXX خودداری می‌کند. البته این شرکت تایید کرده که انرژی‌بخش کانسپت مذکور پک باتری با ظرفیت کمتر از 100 کیلووات ساعت است. این پک 50 درصد فضای کمتری اشغال کرده و 30 درصد سبک‌تر از باتری به کار رفته در مرسدس EQS است.

مرسدس بنز Vision EQXX
پیشرانه مرسدس بنز Vision EQXX یک موتور برقی با 241 اسب بخار قدرت است.

ناگفته نماند برای افزایش برد حرکتی، روی سقف مرسدس Vision EQXX پنل خورشیدی نصب شده است. این پنل انرژی تجهیزاتی مثل سیستم تهویه مطبوع و سیستم اینفوتینمنت را تامین می‌کند. در این مفهومی بر ایرودینامیک و وزن پایین تاکید شده، به همین جهت تنها 1755 کیلوگرم وزن دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی