ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام احتمالا اواخر آبان معرفی می‌شود

کوالکام ماه گذشته از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرد که قرار است بازخورد ضعیف و انتقادات وارد شده به نسخه پیشین را جبران کند. حال با اینکه نسخه پلاس هنوز وارد بازار ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵

کوالکام ماه گذشته از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرد که قرار است بازخورد ضعیف و انتقادات وارد شده به نسخه پیشین را جبران کند. حال با اینکه نسخه پلاس هنوز وارد بازار گوشی‌های هوشمند نشده اما طبق اطلاعات غیرمستقیمی که توسط خود این کمپانی منتشر شده، ظاهرا کوالکام قصد دارد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کند.

با استناد به وب‌سایت رسمی، کوالکام تاریخی را برای همایش اسنپدراگون 2022 تعیین کرده و رویداد مذکور قرار است از تاریخ 23 تا 26 آبان (14 تا 17 نوامبر) برگزار شود.

اگر تاریخ خود را تکرار کند همایش مذکور همان رویدادی خواهد بود که کوالکام طی آن احتمالا به رونمایی از تراشه‌ نسل بعدی خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد پرداخت.

البته همچنان هیچ تاریخ دقیقی برای معرفی یا عرضه این تراشه‌ پرچمدار مطرح نشده اما معرفی آن در این رویداد 4 روزه بسیار محتمل است.

تاریخ معرفی احتمالی برای نسل بعدی تراشه‌های کوالکام

سال گذشته «همایش فناوری اسنپدراگون» در روزهای نهم و دهم از ماه آذر برگزار شد و در همان روز نخست اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی شد و سپس کوالکام در روز بعدی نیز اسنپدراگون 8cx نسل 3 را معرفی کرد.

به همین خاطر است که گمان می‌رود کوالکام امسال هم به برنامه مشابهی جهت معرفی تراشه‌های جدید خود پایبند بماند. از سوی دیگر این همایش سالیانه اغلب رویدادی بوده که کوالکام طی آن تازه‌ترین فناوری‌های خود را به نمایش می‌گذارد و بدین ترتیب چه جایی بهتر از چنین رویدادی جهت معرفی نسل بعدی یک تراشه وجود دارد.

تاریخ معرفی احتمالی برای نسل بعدی تراشه‌های کوالکام

طبق شایعات، گمان می‌رود شیائومی 12 اولترا نخستین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون  8 پلاس نسل 1 باشد، این مسئله طبق شنیده‌ها ظاهرا قرار است که در خصوص نسل آتی این تراشه‌ها هم مصداق داشته باشد و چرا که احتمالا شیائومی 13 و 13 پرو میزبان اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهند بود.

از سوی دیگر طبق اظهارات اخیر کوالکام به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با جانشین اسنپدراگون 8cx در برابر تراشه‌های سری M اپل قد علم کند. همینطور از قرار معلوم احتمال می‌رود کوالکام به استفاده از معماری 4 نانومتری TSMC جهت تولید انبوه تراشه مذکور پایبند بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی